Tik tikko noslēdzoties demokrātu kongresam, kurā oficiāli par demokrātu amata kandidātu izvirzīts Obama, ASV ar vērienu sākusies prezidenta vēlēšanu cīņa, kurā jau pirmie akordi jau izskanējuši skaļi un nesaudzīgi – abi kandidāti – gan Obama gan republikānis Romnijs nesaudzē kritikas ugunis. Jaunākie nodarbinātības pētījuma dati rāda, ka augustā visā Amerikā ja bezdarbs nav palielinājies, tad jaunu darbu vietu skaits aug ļoti lēni, ko Romnijs nekavējās izmantot smagi kritizējot Obamas līdzšinējo valdības laiku un saucot ziņojumu, par kārtējo skumjo faktu un uzverot, ka līdzšinējais prezidents gluži vienkārši nezina, kā ASV dabūt atpakaļ uz ceļa, taču Romnijs gan zinātu kā.
"Es biju pārsteigts par Obamas sacīto. Es cerēju, ka viņš runās par pēdējo četru gadu lielāko izaicinājumu – ekonomiku, kas nav radījusi tik daudz darba vietu, cik būtu nepieciešams. Es cerēju, ka viņš runās par 23 miljoniem cilvēku, kam nav darba, ģimenēm, kam ir grūti savilkt galus, par tiem, kas piedzīvo izmaksu kāpumu veselības aprūpē, par visām cenām, kas aug – degvielai, pārtikai. Tā vietā bija jauna solījumu sērija, ko viņš nebūs spējīgs pildīt."
Savukārt Obama savā kampaņā izcēlis ka pēdējo gadu laikā tomēr pieaudzis darba vietu skaits privātajā sekotorā, tiesa gan, ne pietiekami. Obama arī piebilda, ka republikāņi kongresā allaž bloķējuši viņa nodarbinātības programmas plānus, bet Romniju vainoja, ka tas runā par ekonomikas atdzīvināšanu, bet nesaka vēlētājiem, kā to darīs, ziņoja radio.
"Šodien mēs uzzinājām, ka tad, kad es stājos amatā, ASV darbu zaudēja 8000 cilvēku mēnesī, bet tagad privātajā biznesā darba vietas ir nākušas klāt. Kopumā vairāk nekā 4 miljoni jaunu darba vietu. Taču tas nav pietiekami. Mums vajag veidot jaunas darba vietas daudz ātrāk. Mums no šīs krīzes ir jāizkļūst daudz stiprākiem. Un mēs varam darīt daudz vairāk."
Eksperti secina, ka tieši nodarbinātība būs viens no ASV prezidenta amata kandidātu populārākajiem tematiem, kurā abas puses meklēs pietiekami pārliecinošus argumentus. Romnijs turpinās kritizēt Obamas prezidentūrā veikto, kā savu trumpi izspēlējot neapgāžamo pieredzi privātajā biznesā, savukārt tad Obamas komanda ķersies pie Romnija spējām, ceļot gaismā dažas kompānijas, kurās Romnijs ir investējis, taču kuras galu galā ir bijušas spiestas atlaist darbiniekus vai arī pārcelties uz ārzonas valstīm. Stājoties amatā krīzes pīķa laikā Obama spēja ASV 10% augsto bezdarbu samazināt līdz 8%, taču tālāk diemžēl viņa panākumi ir apsīkuši. Tieši šo apstākli esksperti sauc kā vienu no lielākajiem Obamas priekšvēlēšanu kampaņas Ahileja papēžiem, uz kuru bez aizspriedumiem var tēmēt Romnijs, vēsta radio.
Abi kandidāti priekšvēlēšanu kampaņu sākuši svarīgākajos ASV štatos – Aiovā un Ņūhempšīrā, kas var dod izšķirošās 270 balsis, lai iekļūtu Baltajā namā. Taču šī nav vienīgā cīņas arēna. Kopumā desmit ASV štati kļūs par vēlēšanu cīņas izšķirošajiem epicentriem. Bet nākamais nozīmīgākais notiks prezidenta priekšvēlēšanu kalendārā ir 3. oktobris, kad Denverā notiks abu kandidātu pirmās publiskās debates. Pēc jaunākajiem aptauju datiem Obama popularitātē Romniju apsteidz tikai par diviem procenta punktiem un eksperti ironizē, ka vēlēšanu dienā atšķirības var būt tik minimālas, ka uzvarētāju iespējams būs jānosaka foto finišā.