Valsts prezidents Egils Levits nesen viesojies Latvijas Bankas skaidrās naudas apstrādes centrā. Aģentūras LETA kalendārs rāda, ka šodien, 7. oktobrī, labklājības ministrs Gatis Eglītis, Rīgas mērs Mārtiņš Staķis un vicemērs Vilnis Ķirsis atklāj Lidl veikalu, bet satiksmes ministrs Tālis Linkaits – Latvijas pasta pakomātu torni. 13. oktobrī biroju kompleksa Verde projekta prezentācijā būšot gan M. Staķis, gan Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Kaspars Rožkalns.
"Lūdzam ikvienam strādāt attālināti, ja vien tas ir iespējams, [un] doties uz publiskām vietām tikai tad, ja tam ir būtiska nepieciešamība," šādu lūgumu 1. oktobrī izteica Pārresoru koordinācijas centra koordinētā ekspertu grupa.
Taču lentīšu griešanas pasākumu organizētāji laikam domā, ka uz viņiem šāds lūgums neattiecas.
Protams, arī pandēmijas laikā dzīvei ir jāturpinās un ir jānotiek pasākumiem. Ironiju raisa ne jau konferences, kongresi un tamlīdzīgi pasākumi, kuriem ir nopietns, analītisks saturs, bet gan tipiskie pasākumi "ķeksīša pēc".
Turklāt cieņu var izteikt tiem daudzajiem publiskā un privātā sektora pasākumu organizētājiem, kuri izkopuši gan attālinātu pasākumu nodrošināšanu tiešsaistē, gan hibrīdpasākumu, kurā daļa dalībnieku piedalās klātienē, citi – attālināti, rīkošanu.
Politiķiem, kuri pārstāv valdošās koalīcijas partijas, un amatpersonām, kuras pārstāv valsti vai pašvaldību, ņemot vērā pieaugušo Covid-19 izplatību, vajadzētu būt distancēšanās un digitālu risinājumu lietošanas paraugam jaunajai paaudzei, t. i., skolēniem, kuri spiesti mācīties attālināti. Un ja reiz amatpersonām tā gribas publicitāti, tad varbūt ir īstais brīdis apciemot skolas un veselības aprūpes iestādes un noskaidrot to, kāda tur ir reālā situācija?
Turklāt, lai arī liela daļa jauno politisko spēku pagaidām neko vairāk par klaigāšanu: "Valdība slikta! No potēm bail!" sabiedrībai nav piedāvājuši, tomēr ir diezgan liekulīgi, ja pie varas esošās politiskās elites pārstāvji pārmet saviem politiskajiem oponentiem cilvēku aicināšanu uz epidemioloģisko risku ignorēšanu, bet paši piedalās tipiskās sabiedrisko attiecību kampaņās.