Valdība otrdien akceptēja grozījumus Patērētāju tiesību likumā un grozījumus Civilprocesa likumā, kas ieviesīs Latvijā jaunu procesuālo mehānismu patērētāju kolektīvajām prasībām.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, kurā par konstatētajiem pārkāpumiem SIA Tehnoline ir piemērota soda nauda 30 tūkstošu eiro apmērā, kā arī uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi un aizliegta līdzīgas negodīgas komercprakses īstenošana turpmāk.
Atšķirības starp Latvijā pieejamiem ārvalstu izcelsmes pārtikas produktiem un citās valstīs iegādātiem pārtikas produktiem ir, tomēr lielākajā daļā gadījumu tās nav būtiskas, secinājis Pārtikas un veterinārais dienests (PVD), salīdzinot gan ar vienu preču zīmi tirgotu, bet dažādās valstīs iegādātu produktu marķējumus, gan pārbaudot produktu sastāvu laboratoriski.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis 5000 eiro sodu negodprātīgam internetveikala komersantam IK Vipmode, liecina publicētais paziņojums PTAC mājaslapā. Tāpat PTAC noteicis pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi.
Turpinoties straujai elektroniskās tirdzniecības jomas attīstībai, joprojām nozīmīga loma ir tam, kādā veidā preču pārdevēji un pakalpojumu sniedzēji elektroniskajā vidē organizē distances tirdzniecību un nodrošina normatīvo aktu prasību izpildi. Ar mērķi sniegt atbalstu komersantiem, kā arī realizējot Konsultē vispirms principu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izstrādājis vadlīnijas, kuras kalpos kā ceļvedis gan tiem komersantiem, kuriem jau ir interneta veikals, gan tiem, kuri tikai plāno to atvērt.
Viena zīmola produktiem jābūt vienādai kvalitātei visās Eiropas Savienības (ES) valstīs, trešdien paziņojis Eiropas Komisijas (EK) prezidents Žans Klods Junkers.
Nākamajā gadā stāsies spēkā vairākas izmaiņas, ka paredz būtiski atvieglot patērētāju cīņu pret tirgotājiem gadījumos, kad iegādāta nekvalitatīva un līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai pakalpojums. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) līdz martam iecerējis izveidot arī Patērētāju strīdu risināšanas komisiju.
Patērētājam nav jābūt advokātam. Ir jāpanāk, lai viņam nenāktos piedzīvot pārsteigumus, intervijā Aļonai Zanderei stāsta tieslietu un patērētāju aizsardzības komisāre Vera Jourova.Kādi bija galvenie temati jūsu vizītes laikā Latvijā?Piedalījos konferencē, kas veltīta patērētāju tiesību aizsardzībai digitālajā laikmetā.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) arī šogad saņemtas vairākas sūdzības no patērētājiem par mājaslapu www.happyfly.lv, kurā piedāvā iegādāties aviobiļetes par izdevīgām cenām, portālam Diena.lv pavēstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas pārstāve Ilze Žunde.