Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Piektdiena, 10. janvāris
Tatjana, Dorisa

Kā pārliecināties, ka tavs blogs ir SEO draudzīgs?

Ja esi šeit, tu jau esi uz pareizā ceļa. Blogi var būt ļoti noderīgi meklētājiem un pašam uzņēmumam, bet ir jāzina daži galvenie paņēmieni, lai raksti iepatiktos meklētājprogrammām.

 

Blogs, kas nav SEO draudzīgs, riskē palikt nemanīts Google, zaudējot iespēju sasniegt potenciālos lasītājus un klientus. Turpini lasīt, un uzzini, kā pārvērst savu blogu par jaudīgu un efektīvu digitālās redzamības instrumentu!

Kas ir SEO draudzīgs blogs?

Ja tu paņemtu tikai vienu atziņu no šī raksta, tad ņem šo: labs SEO blogs ir tāds, kas ir labi uzrakstīts. Ja tu nekad nebūtu dzirdējis par SEO, bet rakstītu saturīgus un strukturētus bloga rakstus nišā par kuru esi zinošs, tu jau būtu neapzināti paveicis lielāko daļu būtiskā darba!

Google ir izsmalcināta sistēma, tās algoritmi spēj identificēt rakstus, kas piedāvā reālu vērtību. Tātad, SEO draudzīgs blogs ir tas, kas, pirmkārt, palīdz lasītājam un tikai pēc tam atbilst tehniskajiem standartiem.

Ar pareizu pieeju, SEO optimizācija kļūst par papildinājumu, kas palīdz labi uzrakstītam saturam sasniegt plašāku auditoriju.

5 galvenie soļi, kā pārliecināties, ka tavs blogs ir SEO draudzīgs

Izskatīsim šo stratēģisko daļu, lai turpmāk tu spētu radīt ne tikai saistošus, bet arī maksimāli optimizētus rakstus!

1.Atslēgvārdi un to izmantošana

Atslēgvārdi ir tavs SEO stratēģijas pamats. Lai blogs būtu labāk redzams meklētājprogrammās, tev ir jāizvēlas atslēgvārdi, kas atbilst mērķauditorijas interesēm un meklēšanas paradumiem.

Veic atslēgvārdu izpēti, veido sarakstu, balstoties uz to ko cilvēki meklē. Šim procesam vari izmantot pašu Google meklētājprogrammu. Kad uzraksti savu jautājumu, Google apakšā tev piedāvās “people also search for” jeb “ko vēl cilvēki meklē” lodziņu, kur vari smelties idejas savam rakstam.

Alt Text: atslēgvārdu izpēte

Paskaties arī kā rakstus ir strukturējušas mājaslapas, kas ir Google pirmajās vietās.

Un protams izmanto SEO rīkus. Šie ir par brīvu:

Kad esi izrakstījis galvenos atslēgvārdus, integrē tos tekstā dabiskā veidā. Galvenos, mēģini likt virsrakstos, apakšvirsrakstos (H1, H2, H3), meta aprakstos un attēlu alt tekstos.

Esi uzmanīgs un neizmanto pārāk daudz atslēgvārdus vienā tekstā, jo tas var radīt nepatīkamu lietotāja pieredzi un vari dabūt sodu no Google par atslēgvārdu pārsātinājumu.

2.Kvalitatīvs un saistošs saturs

Kā jau noskaidrojām, labs bloga raksts ir ne tikai kvalitatīvi uzrakstīts, taču svarīga ir arī tā pasniegšana lasītājam. Labi strukturēts un viegli lasāms teksts, palielina gan lietotāju iesaisti, gan iespēju, ka meklētājprogrammas novērtēs tavu saturu augstāk. Daži vērtīgi padomi kā izveidot rakstus:

  • Strukturē savu rakstu ar īsām, skaidrām rindkopām. Ilgi, nepārtraukti teksta bloki, var nogurdināt lasītājus, līdz ar to pārliecinies, ka katra rindkopa skaidri nodod vienu ideju.

 

  • Izmanto virsrakstus (H1, H2, H3). Tie palīdz organizēt tekstu, ļaujot gan lietotājiem, gan meklētājprogrammām ātri saprast lapas struktūru. Skatoties no SEO perspektīvas, virsraksti ir ne tikai informatīvi, bet arī efektīvs veids atslēgvārdu izvietošanai stratēģiskās pozīcijās.

 

  • Izmanto uzskaitījuma punktus. Saraksta punkti, palīdz sakārtot informāciju un padara to vieglāk uztveramu.

 

  • Izcel svarīgo. Izmanto treknrakstu vai slīprakstu, lai izceltu nozīmīgākos vārdus, frāzes vai datus, kas palīdzēs lasītājam labāk uztvert svarīgāko.

 

  • Iekļauj vizuālos elementus. Attēli, infografikas, diagrammas un tabulas ne tikai piešķir rakstam dinamiku, bet arī palīdz skaidrot sarežģītākas idejas. Atceries optimizēt attēlus, pievienojot tiem alt tekstus un samazi failu izmērus, lai blogs nezaudētu ātrumu un paliktu ātri ielādējams.

3.Meta Dati un to optimizācija

Meta dati ir tavu rakstu “vizītkartes” meklētājprogrammu lietotājiem. Tie ietver meta virsrakstus un meta aprakstus, kas parādās meklēšanas rezultātos un sniedz pirmo iespaidu par saturu. Šie elementi ne tikai palīdz meklētājprogrammām saprast tavu lapas saturu, bet arī motivē lietotājus uzklikšķināt uz lapas.

Meta virsraksts (meta title). Tas ir lapas nosaukums (apmēram 50-55 rakstzīmes), kas parādās meklētājprogrammu rezultātu sarakstā un pārlūkprogrammas cilnē. Virsraksts ir galvenais SEO signāls, kas norāda meklētājprogrammām, par ko ir tava lapa.

Meta apraksts (meta description). Šis ir īss teksta fragments (apmēram 150 rakstzīmes), kas sniedz lietotājiem kopsavilkumu par tavu lapas saturu.

Labi optimizēti meta dati, kuros iekļauti galvenie atslēgvārdi, var uzlabot lapas redzamību meklētājprogrammās un palielināt klikšķu skaitu (CTR), piesaistot vairāk mērķtiecīgu apmeklētāju.

4.Attēlu optimizācija

Optimizēti attēli uzlabo lapas ielādes ātrumu, kas ir svarīgi gan lietotājiem, gan Google algoritmiem.

Kā optimizēt attēlus:

  • Pareizs izmērs. Samaziniet attēlu izmēru, lai tie nekavētu lapas ielādi.
  • Alt teksts. Pievienojiet aprakstošu alt tekstu, kas ietver atbilstošus atslēgvārdus.
  • Failu nosaukumi. Lietojiet atslēgvārdiem bagātus un aprakstošus failu nosaukumus, piemēram, “zeķu-raksti.jpg” nevis “image123.jpg”.

Špikeris: labākie attēlu izmēri rakstiem SEO pikseļos (un malu attiecības).

1600 x 900 (16:9)

1200 x 675 (16:9)

1200 x 1200 (1:1)

1200 x 900 (4:3)

Ja vari, vienmēr izvēlies augstas kvalitātes attēlus, lai lasītājiem ir patīkami skatīties.

5.Iekšējās un ārējās saites

Iekšējās saites (internal links) palīdz SEO, uzlabojot vietnes struktūru un veicinot lietotāju pieredzi, jo tās savieno saistīto saturu un mudina lietotājus ilgāk palikt tavā lapā. Ja tev ir saistošs saturs rakstam citā rakstā, tad noteikti pievieno tās vietni.

Ārējās saites (external links) norāda uz uzticamiem avotiem vai saistītiem blogiem, kas papildina tavu saturu, uzlabo tā uzticamību un veicina meklētājprogrammu pozitīvu novērtējumu. Ja kāda cita mājaslapa ar augstu autoritāti ievieto vietni uz tavu bloga rakstu kādā no savām lapām, tas cels tavas mājaslapas autoritāti.

Biežāk pieļautās kļūdas un kā tās novērst

Lai gan SEO var ievērojami veicināt tavu mājaslapas redzamību, nepareizi izmantotas stratēģijas dot pretēju efektu. Šeit ir galvenās problēmas un to risinājumi:

  1. Pārāk daudz atslēgvārdu. Ar pārmērīgu atslēgvārdu izmantošanu var saņemt Google sodu. Izmanto tos dabiskā veidā un koncentrējies uz kvalitatīvu saturu.
  2. Dublikātu saturs. Atkārtots saturs, samazina bloga autoritāti. Veido oriģinālus tekstus vai izmanto kanoniskās saites lai papildinātu saturu tur. (Kanoniskās saites ir HTML elementi, kas norāda meklētājprogrammām, kura no vairākām līdzīgām vai identiskām lapām ir galvenā versija.)
  3. Neoptimizēti meta dati. Vispārīgi vai neatbilstoši meta virsraksti un apraksti var negatīvi ietekmēt lapu redzamību meklētājprogrammās. Veido unikālus, atslēgvārdiem bagātus meta datus.
  4. Zema raksta kvalitāte. Vāji veidots saturs atbaida lietotājus. Raksti informatīvus un strukturētus rakstus ar virsrakstiem un vizuālajiem elementiem.

Izvairoties no šīm kļūdām, tev nebūs jābaidās, ka tava lapa vai blogs pēkšņi zaudēs reitingu.

Uzlabojiet savu blogu, ievērojot SEO pamatprincipus

Lai tavs blogs būtu redzams Google un piesaistītu vairāk lasītāju, ir būtiski ievērot SEO pamatprincipus. Pareizi izvēlēti atslēgvārdi, kvalitatīvs saturs, optimizēti meta dati, kā arī attēlu un saišu stratēģiska izmantošana palīdzēs ne tikai uzlabot meklēšanas pozīcijas, bet arī padarīs rakstus vērtīgākus un saistošākus lasītājiem.

Ja vēlies eksperta viedokli par to, kā uzlabot tieši tavu bloga mājaslapu, sazinieties ar mums! OrganicMarketing.lv komanda, nodrošina visaptverošu SEO auditu un stratēģijas izstrādi, kas piemērota taviem mērķiem. Mēs palīdzēsim identificēt vājās vietas, optimizēt tavu saturu un izmantot modernākās SEO prakses, lai tavs blogs sasniegtu plašāku auditoriju un kļūtu par efektīvu rīku tavai biznesa izaugsmei.

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli


Reklāmraksti

Vairāk Reklāmraksti