Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Kāpēc nevajadzētu izmantot ziemas riepas vasaras sezonā?

Valstīs, kurās ir gan ziemas sezona, gan vasaras sezona, obligāta prasība ir riepu maiņa. Latvijā visām automašīnām ir jābūt aprīkotām ar ziemas riepām no 1. decembra līdz pat 1. martam. Tomēr jāpievērš uzmanība laikapstākļiem. Pēdējo gadu mainīgie laikasptākļi pierāda to, ka labāk jau ātrāk aprīkot savu automobili ar ziemas riepām. Tāpat arī vēlāk tās nomainīt pret vasaras riepām. Iespējams, ka ir arī tādi autovadītāji, kuri ar ziemas riepām brauc visu cauru gadu, tomēr tas nav ieteicams. Katrai sezonai ir piemērotas sava veida riepas. Katras no tām pilda savas funkcijas. Raksta turpinājumā uzzināsi, kāpēc nav ieteicams izmantot ziemas riepas vasaras sezonā.

Vasarā ziemas riepas kļūst nedrošas

Iespējams, ka arī Tu esi redzējis, ka vasaras laikā daudzi autovadītāji brauc ar ziemas riepām, pat tādām, kuras aprīkotas ar radzēm. Šādiem autovadītājiem noteikti ir savi argumenti, kāpēc tā dara, tomēr jāsaprot, ka braukšana ar ziemas riepām vasaras laikā nav droša.

Šādiem autovadītājiem vajadzētu saprast, ka tieši riepas ir tās, kas auto notur uz ceļa. Nekādas drošības sistēmas, gaisa spilveni vai sensori nepalīdzēs izvairīties no sadursmes, bet gan tieši atbilstošas riepas. Tāpat arī nav nevienas brīdinājuma lampiņas auto panelī, kas var ziņot par tuvojošos negadījumu, vai brīdināt par nepiemērotām riepām.

Palielināts bremzēšanas ceļš un degvielas patēriņš

Ir zināms, ka braukšana ar nepiemērotām riepām palielina degvielas patēriņu. Jāsaka gan, ka tas ir mazākais no ļaunumiem, kas var atgadīties. Ar ziemas riepām vasaras laikā nav iespējams nobremzēt tik efektīvi, kā ar vasaras riepām, tādējādi palielinās bremzēšanas ceļš, kas atsevišķās situācijās var būt ļoti izšķirošs.

Tāpat vasaras laikā diezgan bieži asfalts ir slapjš, vietām ir izveidojušās pat peļķes - braucot ar ziemas riepām pa slapju asfaltu, var sākties akvaplanēšana. Ziemas riepas nav piemērotas pārāk karstam ceļa segumam. Karstās vasaras dienās asfalts var sakarst pat līdz 60°C, tādējādi ziemas riepas var sākt plaisāt un pārsprāgt.

Ziemas riepu gumijas sastāvs atšķiras no vasaras riepām

Ziemas riepām protektors parasti ir izgatavots no daudz mīkstākas gumijas. Zemas temperatūras rezultātā šāda gumija kļūst vēl mīkstāka, kas palīdz vieglāk nobremzēt, kā arī vadīt automašīnu līkumos. Vasaras laikā šādas gumijas riepas nespēj veikt tādas pašas funkcijas, kā ziemas laikā, līdz ar to var rasties bīstamas situācijas uz ceļa.

Ne tikai gumijas sastāvs vasaras un ziemas riepām ir atšķirīgs, bet arī protektora zīmējums. Katrai sezonai tas ir atšķirīgs un piemērots sezonas raksturīgajiem laikapstākļiem.

Apdrošināšanas faktors

Viena svarīga lieta, ko vajadzētu zināt katram autovadītājam – braucot vasarā ar ziemas riepām un nokļūstot kādā ceļu satiksmes negadījumā, var aizmirst par apdrošināšanas atlīdzību. Tas gan neattiecas, ja automašīna ir aprīkota ar vissezonas riepām.

Ziemas riepu lietošana līdz beigām

Ir cilvēki, kuri vēlas līdz galam nolietot ziemas riepas, kas nākamajai sezonai vairs nebūs derīgas, jo protektora dziļums nav pietiekami liels. Ja ziemas laikā nesanāk nolietot šādas riepas, tad vasaras sezonā cilvēki cer to izdarīt.

Taču jāņem vērā tas, ka mazāks protektora dziļums nozīmē sliktāku saķeri ar ceļa segumu. Nav ieteicams riskēt ne ar savu, ne citu drošību, tāpēc labāk uzreiz pēc ziemas sezonas beigām atvadīties no vecajām ziemas riepām.

Ņem vērā!

Ja šobrīd dzīvo pilsētā un ārpus tās vispār nebrauc ar savu automašīnu, tad vislabāk būs iegādāties vissezonas riepas. Šādā veidā varēsi arī ietaupīt un lieki neuztraukties par riepu maiņu katru sezonu.

 


 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli


Reklāmraksti

Vairāk Reklāmraksti