Deja, tās saistība ar jaunību, mīlestību un nāvi ir centrālā tēma romantisma perioda baletā Žizele. Sava loma ir mītiskiem tēliem vilām – slāvu tautu folklorā sastopamiem pievilto jaunavu gariem, kas atriebībā var nodejot naktī sastaptos zēnus līdz nāvei. Lai vai kā, tieši šis motīvs kļuvis par iedvesmas avotu franču romantisma rakstnieka, dzejnieka un literatūrkritiķa Teofilam Gotjē baleta libretam. Teofila Gotjē, libretista Žila Anrī Senžorža, komponista Ādolfa Šarla Adāna, horeogrāfu Žana Koralli un Žila Pero kopdarbs balets Žizele pēc pirmizrādes 1841. gadā Parīzē joprojām tiek plaši iestudēts teātros visā pasaulē. Adāna izteikti romantiskā mūzika rada spilgtas varoņu īpašības un smalki atspoguļo viņu jūtas un emocijas.
Baleta sižetā piecpadsmit gadus vecās, naivās meitenes Žizeles pirmā iemīlēšanās un nodevība, kam seko ārprāts un nāve, kas noved baisi skaistā pēcnāves pasaulē pie vilām, bet noslēgumā mīlestības uzvara pār nāves nolemtību. Iestudējuma vērtība ir arī tā horeogrāfijā. Žizeles loma ir liels izaicinājums, kas daudzām dejotājām ir klasiskā repertuāra karjeras augstākā virsotne. Mūsdienās Žizele visbiežāk skatāma versijā, kuru 19. gs. nogalē veidojis Sanktpēterburgas Marijas teātra horeogrāfs Mariuss Petipā. Tā ir gaisīga, viegla un emocionāli piesātināta. Tieši šo versiju, ar Leonīda Lavrova redakciju, piedāvā Harkivas balets.
Harkivas Nacionālais akadēmiskais operas un baleta teātris ir viens no izcilākajiem un vecākajiem Ukrainas muzikālajiem teātriem, kas strādā balstoties uz Ukrainas un pasaules kultūras mantojuma labākām tradīcijām, kura vēsture aizsākās jau 1780. gadā.
Biļetes uz koncertiem nopērkamas Biļešu paradīzes tirdzniecības vietās un internetā: www.bilesuparadize.lv.