Kopumā notiks četras pop-up izstādes, nomainot cita citu kā gadalaikiem un integrējoties trešā stāva pastāvīgajā ekspozīcijā.
Šī sērija iepazīstina ar vairāku pazīstamu uzņēmumu "veiksmes stāstiem", izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus. Īpaši sagatavoti video stāsti atklāj pop-up izstādē redzamo zīmolu produktu tapšanas procesu un aizkulises. Otrajā ekspozīcijā ir pārstāvēti seši: Stenders, Aretai, Baiba Glass, an & angel, PAA vannas un Nordi, kopīgi radot Latvijas vasarai raksturīgo noskaņu un estētiku.
Kā skulptūra
"1993. gadā trīs draugi – ārsts, fiziķis un galdnieks – noticēja mirkļa idejai, apvienoja zināšanas un spēkus un izgatavoja savu pirmo vannu," pirms vairāk nekā trīsdesmit gadiem aizsākās zīmola PAA vannas stāsts. Pa šiem gadiem tas ir izaudzis līdz uzņēmumam, kurā strādā aptuveni deviņdesmit cilvēku un kas nodarbojas ar mūsdienīgi elegantu vannu un izlietņu ražošanu ievērojamos apmēros. "Tas ir ne tikai funkcionāls priekšmets, bet arī skulptūra," Inese Baranovska vērš uzmanību uz pop-up izstādē eksponēto izlietni.
Tajā ir redzama arī zīmola Stenders kolekcija Ziemeļu dzintars. "Mūsu misija ir ienest ziemeļnieku vērtības vannas istabās visā pasaulē," akcentē uzņēmuma pārstāve Liene Krištobane un piebilst, ka tā produkcija tiek tirgota vairāk nekā trīsdesmit valstīs. Pirms vairākiem gadiem zīmols ir uzsācis sava unikālā produktu iepakojuma formu dizaina izstrādi un ieviešanu ražošanā. Tā iedvesma ir smelta latviešu keramikas tradicionālajās aprisēs – norāda dizaina studijas Kid dizaina direktore Maija Rozenfelde.
Pilns trauks
Līdzās vannai, izlietnei un kosmētikai ir eksponēti stikla darbi, kas turpina risināt ūdens tēmu un poētiskā veidā raksturo šai stihijai piemītošās īpašības: caurspīdīgumu, maģiskumu, plūstamību un nepārtrauktību. Zīmola an & angel trauki izceļas ar savu spoguļa efektu, kas panākts ar īpašu stikla pārklājuma tehniku. "Šāds trauks nekad nav pustukšs. Pat ja tajā paliek tikai viens ābols, trauks ir pilns," skaidro uzņēmuma radošais direktors un, kā pats sevi dēvē, stiklinieks Artis Nīmanis.
Viņa izlaušanās pasaulē ir iedvesmojusi vēl viena šajā ekspozīcijā pārstāvētā stikla zīmola Baiba Glass izveidotāju Baibu Dzenīti turpināt darboties ar šo materiālu. Viņa specializējas karstā stikla tehnikā un tonēšanā, kurā izpaužas mākslinieces mīlestība pret glezniecību. Viņas stikla darbi būs redzami arī sērijas Dizaina procesi tuvplānā ceturtajā pop-up izstādē Ziema. Tajā varēs iepazīties ar Baibas Dzenītes veidoto kolekciju, kuras radīšanā izmantots linu suseklis.
Balansa dēlis
Savukārt starptautisko dizaina balvu Red Dot Design Award ieguvušais zīmols Aretai ļauj iegrimt vasarā, šajā ekspozīcijā izplatot jūrai raksturīgās šalkoņu skaņas ar skandām no sērijas Contra. Tās pirmā prototipa izstrādāšana ir prasījusi septiņus gadus darba. Šobrīd uzņēmums ar saviem produktiem ir sasniedzis tā nosaukumā ietverto vārdu "izcilība" gan attiecībā uz skaņas kvalitāti, gan arī attiecībā uz dizainu.
Otrajā pop-up izstādē Vasara ir aplūkojami arī mēbeļu zīmola Nordi veidoti produkti, sākot no koka taburetes smilšu pulksteņa formā un beidzot ar balansa dēli, kuru var izmantot gan mazi bērni, gan cilvēki gados, gan arī sportisti, lai dažādotu savus vingrošanas rituālus, – uzsver uzņēmuma īpašnieks un dizainers Miks Pētersons, kurš pats ir aizrautīgs fizisko aktivitāšu fans.
Vairāk informācijas var lasīt: lnmm.lv.