Izstādes dalībnieki Klāvs Liepiņš, Raimonda Sereikaite-Kiziria un Renāte Feizaka dzīvo un strādā Islandē.
Raimondas Sereikaites-Kizirias spilgtās krāsu un lielizmēra skulptūras atspuguļo mākslinieces aizraušanos ar dažādām materiāla faktūrām un iespēju tās mainīt, savukārt Renāte Feizaka un Klāvs Liepiņš savā instalācijā izmanto "dabas un cilvēka" attiecību tēmu kā starta punktu, no kura izvirzīt hipotēzes par kultūras, politikas un eksistenciālisma attiecībām. Lai arī izstādes dalībnieku darbi izstādē reprezentē dažādas pieejas un skatu punktus, tie lieliski papildina cits citu.
Renātes Feizakas un Klāva Liepiņa kopdarbs, ko veido vairākas skulptūras, kartupeļu lauka instalācija un pieci videodarbi, ironiskā spēles formātā aplūko mākslinieku attieksmi par to, kas ir un varētu būt "nacionālā identitāte" un vai tāda vispār pastāv. Instalācija kalpo kā simbols nacionālisma idejas absurditātei, mantojuma un piederības jēdzieniem, atgādinot par dzīves uz zemes cikliskumu.
"Mūsu darba ideja ir nevis runāt par nacionālismu kā konkrētu konceptu, bet skatīties uz to kā absurdu parādību. Mūsu videoinstalācijā "kartupelis" kā elements ir spēcīgs piemērs tam, ar ko Rietumeiropā cilvēki identificē savu nacionālo ēdienu. Visa kartupeļa vēsture ir par to, kā kaut kas tiek paņemts no vienas kultūras un vēlāk pielāgots un iekļauts citā. Kartupelis ir kā simbols globālai nacionālai identitātei. Mēs paši nākam no tautas, kur kartupelis ir tāds kā pamatelemets, ar ko mēdzam identificēties. Tas nav tikai vienkāršs pārtikas produkts, bet iemieso veselu tradīciju kopumu, kā tas tiek kultivēts," stāsta mākslinieks Klāvs Liepiņš.
"Bioloģiskajam dzīves ciklam beidzoties, mēs atkal kļūstam par zemi, kādam tā ir liela iespēja kļūt arī par kartupeli vai augsni jaunam kartupelim," ironiski ir mākslinieki.
Renāte Feizaka (1987) un Klāvs Liepiņš (1991) ir mākslinieku duo, kas šobrīd tandēmā darbojas vizuālajā mākslā. Klāvs Liepiņš profesionālo izglītību ieguvis laikmetīgajā dejā Islandes Mākslas Universitātē, savukārt Renāte Feizaka 2020. gadā absolvējusi Islandes Mākslas akadēmijas Lietišķās mākslas bakalaura propgrammu. Abi mākslinieki ir dzimuši un auguši Latvijā, taču izglītību un savu profesionālo karjeru sākuši veidot Islandē.
Izstāde tapusi Open Call konkursa rezultātā, ko 2020. gada rudenī Islandes Dzīvās mākslas muzejs izsludināja ar mērķi sasniegt dažādākas mākslinieku grupas, kas vēl nav pārstāvētas Islandes mākslas vidē.
Izstādes kuratore: Katerīna Spathī (Katerina Spathi).
Plašāka informācija The Living Art Museum mājaslapā Nylo.is