Koncerts būs skatāms bez maksas Rīgas Sv. Pētera baznīcas pārvaldes, organizācijas Latvijas koncerti, Valsts akadēmiskā kora Latvija un Sinfonietta Rīga Facebook lapā, kā arī vietnēs Latvijaskoncerti.lv un Sinfoniettariga.lv.
Zīmīga šī tikšanās ir gan abiem kolektīviem, atjaunojot radošo sadarbību pēc ilgāka pārtraukuma, gan visai sabiedrībai kopumā, piedzīvojot sarežģīto un jau vairāk nekā gadu ilgstošo kovidpandēmijas laiku. Lielās piektdienas koncertprogrammā iekļauti igauņu komponista Arvo Perta un skotu komponista Džeimsa Makmilana sakrālās mūzikas skaņdarbi.
Kristīgajai kultūrai visnozīmīgākās nedēļas rītā Golgātas ceļš sveloši zīmē dramatisku ciešanu ainu. Vienlaikus tas ir arī ceļš pretī gaismas triumfam, ko piedzīvojam Lieldienu rītā. Četros evaņģēlijos lasāmi Jēzus Kristus atvadu vārdi jeb Septiņi pēdējie vārdi pie krusta. Skaņu valodā tos ietērpis gan itāļu baroka komponists Džovanni Batista Pergolēzi, gan Vīnes klasiķis Jozefs Haidns, gan franču romantiķis Šarls Guno. Arī redzamākais mūsdienu skotu komponists Džeimss Makmilans, kura spēcīgo darbu Golgat mums savulaik pirmais atklāja tieši koris Latvija.
Raksturojot Makmilana partitūru, diriģents Māris Sirmais citē paša mūzikas autora teikto: "Man nepastāv īsts dalījums starp pasaulīgo un dievišķo, jo dievišķais iespiežas visā mūsu eksistencē. Tas ir atrodams ikdienišķajā un banālajā, drūmajā un biedējošajā, postošajā un pat pretīgajā vidē, depresijā, mūsu stresā, bažās un bailēs. Domu, ka dievišķajam tur nav vietas, es uztveru kā sava veida ķecerību, jo tā ir pretrunā ar pašu krusta pieredzes būtību. Domāju, ka krustā sišanas notikums atbalsojas līdzīgā pieredzē, ko piedzīvo parasti cilvēki visā mūsu vēsturē, un it īpaši mūsdienās. Politiskie bēgļi, etniskās tīrīšanas upuri, mūsu sabiedrības izstumtie."
Arvo Perta sakrālais opuss Ādama žēlabas pirmatskaņojumu piedzīvoja Sv. Irēnas bazilikā Stambulā. Šis simboliskais vēstījums balstīts Atonas mūka Sv. Siluāna prozas tekstos, kurus grāmatā apkopojis viņa māceklis Arhimandrīts Sofronijs. Sv. Siluāna sacerējumi pasaulslavenajam komponistam kalpojuši par iedvesmas avotu gadu desmitiem, bet Ādams simbolizē cilvēci ar tās nemitīgajiem maldu ceļiem un pašattaisnošanos. Par nodevību pret savu Radītāju, par zaudēto Dieva mīlestību un paradīzi – par to mūžīgi cieš un nožēlo Ādams.