Savulaik šo tēlu viņa ir atveidojusi uz Latvijas Nacionālās operas skatuves režisores Ināras Sluckas iestudējumā. Pašlaik Asmika Grigorjana ir viena no spožākajām operzvaigznēm pasaulē. Šo statusu viņai ir nodrošinājusi Salomes loma, kuru dziedātāja 2018. un 2019. gadā atveidoja Zalcburgas festivālā tapušajā ekstravagantajā, simboliem piepildītajā režisora Romeo Kastelluči uzvedumā.
Par lomu Riharda Štrausa operā Asmika Grigorjana ir saņēmusi visus nozīmīgākos apbalvojumus – Austrijas mūzikas teātra balvu, Starptautisko operas balvu/International Opera Award un Vācijas žurnāla Opernwelt kritiķu balvu. Pašlaik mākslinieces aktivitātēm pastiprināti seko gan ietekmīgākie kritiķi, gan operas fani, gan teātru un festivālu vadītāji. Jau drīz viņa debitēs Londonas Karaliskajā operā, Ņujorkas Metropolitēna operā, Parīzes Nacionālajā operā un Vīnes Valsts operā.
Asmika Grigorjana ir pierādījusi sevi ne tikai kā izcila vokāliste, bet arī kā nepārspējama, intuīcijas vadīta aktrise. Viņas talantu visā krāšņumā var novērtēt Pučīni liriskajā drāmā Manona Lesko, kuru Frankfurtes operā iestudējis jaunais šveiciešu diriģents Lorenco Vjoti (nākamais Nīderlandes Nacionālās operas muzikālais vadītājs) un prominentās Katalonijas mākslinieku apvienības La Fura dels Baus pārstāvis režisors Alekss Olē.
Jauniestudējums ir uzlādēts ar sociālu aktualitāti, un klasiskā opera pārvērsta par bēgļu un seksa drāmu. Izrādi ievada filma, kurā armēņu valodā runā Manonas Lesko un viņas brāļa māte. Labākas dzīves meklējumos jaunieši dodas uz kādu pārticīgāku zemi, kur nonāk cilvēktirgotāju, paverdzinātāju un citu nepatīkamu tipāžu apskāvienos. Sajūtiet līdzību ar Jura Kursieša filmu Oļegs!
Operas pirmā cēliena darbība risinās kādā bārā, kurā pulcējas deklasēti elementi. Otrajā cēlienā skatītāji izbauda autentisku striptīzkluba atmosfēru neona gaismās. Manona sarkanos lateksa šortiņos šeit strādā par dejotāju un pārliecinoši demonstrē savas iemaņas pie stieņa. Izrādās, Pučīni operas pavadījumā var lieliski dejot striptīzu – kurš to būtu domājis!
Uzveduma scenogrāfijas centrālais elements ir milzīgu burtu salikums "Love" – savdabīgs, smagnējs, nospiedošs mīlestības piemineklis. Par īstas mīlestības dzīvotspēju šādos apstākļos var tikai sapņot, šajā bezcerīgajā vidē mīlestību pērk un pārdod. Mīlestība ir bandītu bizness, ķermeņi ir prece. Asmika Grigorjana rada daudzpusīgu, hameleonisku Manonas Lesko raksturu – nē, viņa nav naiva, šķiet, viņa ļauj sevi izmantot. Šī Manona var būt vulgāra un vienkārša, maiga un ievainojama, spēcīga un aizkustinoša, vieglprātīga un izmisuma pilna. Visas nianses izpaužas Asmikas Grigorjanas aktierspēlē un vokālā.
Viņa ir unikāla ar to, ka tēlo dabiski un katru savu personāžu padara ticamu – viņas varones nav mākslīgi konstruētas. Dziedātāja organiski un emocionāli mijiedarbojas gan ar partneriem uz skatuves, gan ar diriģentu un orķestri. Turklāt var just, ka viņas mērķis nav nopelnīt skatītāju ovācijas – izrādes laikā Asmika Grigorjana vēlas pilnībā iemiesoties savā varonē un izdzīvot šo traģisko stāstu. Manonā Lesko viņai līdzās uz skatuves ir spilgti jaunās paaudzes dziedātāji – amerikāņu tenors Džošua Gerrēro (Manonas mīļotais kavalieris de Grijē) un ukraiņu baritons Jurijs Samoilovs (Manonas brālis).
Asmiku Grigorjanu operā Manona Lesko Frankfurtē varēs dzirdēt 18., 25. un 27. oktobrī, kā arī 2., 9., 15. un 23. novembrī.
Informācija: oper-frankfurt.de