Visi trīs Trio Carmine dalībnieki ir jaunās kamermūzikas zvaigznes, daudzu starptautisku konkursu laureāti. Nojaucot robežas, kas atdala klasisko mūziku no citiem mākslas veidiem, viņi sadarbojas ar videomāksliniekiem un aktieriem. Nosaukumā Trio Carmine starptautiskais ansamblis uzsver gan karmīnsarkano Latvijas karoga krāsu, gan to, ka cits – spilgti sarkans tonis – ir arī trio pianista dzimtās Šveices karogā. "Mums arī ļoti patīk šī krāsa, jo tā ir piesātināta un enerģiska," paskaidro Anna Gāgane.
"Ar Annu esam pazīstamas jau kopš Dārziņskolas laikiem, taču tik apjomīgā kamermūzikas programmā vēl neesam spēlējušas. Viņa piezvanīja, jo ļoti vēlējās spēlēt Bartoka Kontrastus – un tieši tas bija pirmais impulss izveidot trio. Ar pieredzējušo kamermūziķi un solo pianistu Lūkasu Losu Anna jau bija pazīstama no studijām un projektiem Bāzelē. Radās ideja, ka Lūkasa piesaistīšana ansamblim piešķirtu citu dimensiju un plašākas starptautiskās darbības iespējas. Kaut arī uzturamies dažādās valstīs, tikšanās ir ļoti ērta, jo Bāzele ir tikai triju stundu vilciena brauciena attālumā no Parīzes. Priecājamies satikties arī Latvijā," stāsta Magdalēna Geka.
Mirdzums un kontrasti ir pirmais nozīmīgais trio projekts. Iecere bija plašāka – ar rezidenci Susējā kopā ar diviem videomāksliniekiem, četriem koncertiem Šveicē un septiņiem koncertiem Latvijā. Tie bija jau noorganizēti, taču Covid-19 bija citi plāni. Debiju nācās pārcelt.
Bēlas Bartoka Kontrasti ir pazīstamākais darbs šim sastāvam. Kontrastu pilns ir arī čehu komponista Johana Baptista Vanhala (1739– 1813) agrīnā klasicisma stilā rakstītais Trio mibemol mažorā, Santas Ratnieces dažādu krāsu un noskaņu piesātinātais Mirdzums un spilgtais Arama Hačaturjana Trio, kas, līdzīgi Bartokam, rakstīts, iedvesmojoties no austrumnieciskās folkloras elementiem.
Lūkass Loss teic, ka Ratnieces skaņdarba noskaņa un harmoniju krāsas viņam ļoti atgādina Latviju, kādu viņš to spilgti piedzīvoja šoziem – sniegbaltu un mirdzošu.
Mūziku papildinās mākslinieka Mārtiņa Zuša videodarba pirmizrāde.