Šī ir reta iespēja, jo māksliniece iepriekšējo reizi Latvijā pabija pirms desmit gadiem, 2014. gada oktobrī, kad klausīties viņas, vijolnieka Gidona Krēmera un orķestra Kremerata Baltica koncertu braucām uz Cēsīm. Kopā ar G. Krēmeru viņa uzstājās arī 2006. gadā uz mūsu operas skatuves. Šoreiz M. Argeričas skatuves partnere būs japāņu pianiste Akane Sakai. Programmā: Sergeja Prokofjeva Pirmās, Klasiskās simfonijas (op. 25) un Sergeja Rahmaņinova Simfonisko deju (op. 45) aranžējumi klavierduetam. Koncertu sāks Akane Sakai ar Ludviga van Bēthovena Mēnesnīcas sonātes atskaņojumu.
Marta Argeriča (83) no intervijām izvairās, taču mediju un publikas uzmanības centrā ir jau 67 gadus – kopš uzvaras Ženēvas Starptautiskajā mūziķu konkursā un Ferručo Buzoni Starptautiskajā pianistu konkursā Bolcāno 1957. gadā. Mākslinieces biogrāfija ir episkas Holivudas filmas vērta. Viņas dzīslās rit karstās Ukrainas ebreju un Spānijas katalāņu asinis, bet likteni veidojuši gan vecāku sociālistiskie centieni, gan Argentīnas prezidents Perons, kurš personīgi nosūtīja Argeriču ģimeni uz Vīni, lai brīnumbērns iegūtu augstvērtīgu mūzikas izglītību. Pirmajam triumfam sekoja jaunības krīze, pēc kuras izkristalizējās Argeričas personiskais spēles stils – drosmīgs, spilgts, bez pārmērībām un jūtelīguma. Pianistes ceļu veidojuši gan kolosālie panākumi Friderika Šopēna Starptautiskajā pianistu konkursā Varšavā 1965. gadā, gan smaga slimība, gan atveseļošanās, gan vīri, gan meitas, gan pašas elpu aizraujošais daiļums, gan neganti asais raksturs.
Klavieres Marta Argeriča spēlē kopš triju gadu vecuma. Uz skatuves – kopš astoņu gadu vecuma. Lai kļūtu par izcilu mūziķi, ilgus gadus jāvingrinās vienatnē. Tagad māksliniece atzīst: "Savos 17 gados es dzīvoju četrdesmitgadīgas dāmas dzīvi… Un atzinu to par skumju esam: ceļoju pa pasauli, bet biju viena. Biju kautrīga un tāda esmu joprojām; man šķiet, šī īpašība mūs nepamet. Taču tagad man visur ir draugi."
No 54 (!) koncertiem, kurus viņa sniegusi no šīgada janvāra līdz oktobrim no Tokijas līdz Barselonai, 53 spēlēti duetā, ansamblī vai ar orķestri, bet solokoncerts bijis tikai viens. Pastāvīgi pianistes skatuves partneri ir ievērojamie Latvijas mūziķi vijolnieks Gidons Krēmers un čellists Miša Maiskis. Ar japāņu pianisti Akani Sakai viņa sadarbojas jau desmit gadu un kopā strādā pie ikgadējā Martas Argeričas festivāla Hamburgā.