Dzelzceļa infrastruktūras modernizēšana tiks veikta, lai nodrošinātu Brīvostas kravu apkalpošanu. Pēc ietekmes uz vidi novērtējuma izvēlēti labākie no piedāvātajiem variantiem abos Daugavas krastos.
Ņemot vērā Brīvostas attīstības plānus Kundziņsalā, Daugavas kreisajā krastā plānots veikt esošās stacijas Bolderāja rekonstrukciju, modernizēšanu un paplašināšanu, kā arī būvēt vēl vienu preču staciju Bolderāja 2. Jaunā stacija tiks izveidota dzelzceļa līnijas posmā starp stacijām Bolderāja un Lāčupe - aptuveni 2,5 kilometru attālumā no stacijām. Pievedceļš uz Krievu salu tiks novirzīts no jaunās stacijas ziemeļu robežas aptuveni 2,3 kilometru attālumā no stacijas Bolderāja, pie Daugavgrīvas šosejas tas šķērsos Hapaka grāvi pa vienu sliežu ceļu, tālāk šķērsos Daugavgrīvas šoseju, Beķera grāvi, kā arī aptuveni astoņus meliorācijas grāvjus Spilves pļavās.
Savukārt Daugavas labajā krastā jauns pievedceļš tiks būvēts no Lugažu ielas līdz Sarkandaugavas attekai 300 līdz 350 metru uz austrumiem no esošā dzelzceļa tilta, kuram līdzās tiks būvēts jauns tilts. Šajā variantā dzelzceļa trase tiktu veidota paralēli un maksimāli pietuvināta plānotajam autoceļam, kas ietvers arī Sarkandaugavas attekas šķērsojumu. Tas ļautu izveidot vienotu transporta koridoru - Ziemeļu šķērsojumu - kravu piegādei Kundziņsalai.
Šobrīd Sarkandaugavas atteku iespējams šķērsot pa tiltu, kuram ir tikai viena maiņvirziena josla un kuru izmanto arī dzelzceļa kravu pārvadājumiem. Esošo tiltu plānots pārbūvēt tikai autotransporta vajadzībām un līdzās uzbūvēt jaunu dzelzceļa tiltu. Tilta tehniskais projekts jau ir izstrādāts un līdz marta beigām tiks saskaņots ar atbildīgajām institūcijām. Tilts tiks būvēts par Rīgas Brīvostas līdzekļiem. Plānots, ka tas izmaksās ap trīs miljoniem latu, Pilsētas attīstības komitejas sēdē šodien sacīja Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.
Pilsētas attīstības komitejas deputāti trešdien pieņēma lēmumprojektu akceptēt iecerēto attīstības plānu un virzīt to izskatīšanai un saskaņošanai Rīgas domes sēdē.
Dzelzceļa rekonstrukcija saistīta ar Brīvostas attīstības plāniem un Rīgas domes lēmumu novirzīt kravu transportu no pilsētas vēsturiskā centra. Tas paredz atvirzīt ostas teritoriju no Andrejostas un Vējzaķsalas uz jūras pusi, savukārt Brīvosta, pārceļot ostas funkcijas no centra uz perifēriju, varētu ievērojami paplašināt darbības apjomus un palielināt kravu apgrozījumu.
Rīgas Brīvosta prognozē, ka Kundziņsalā kravu apgrozījums līdz 2020.gadam sasniegs vismaz 5 miljonus tonnu gadā salīdzinājumā ar 0,25 miljoniem tonnu 2010. gadā. Savukārt Bolderājā līdz 2020 gadam apgrozījums varētu pieaugt līdz 25 miljoniem tonnu, salīdzinot ar 3 miljoniem tonnu 2010.gadā.