Žūrijā būs 11 ārvalstu eksperti, kas, pēc Ē.Stendzenieka teiktā, bijuši pārsteigti par Latviju un šeit tapušajiem darbiem.“Biju nobijies, ka izkritizēs Latvijas reklāmas industriju tā, ka nekas pāri nepaliek, bet, par laimi, viņi teica, ka ir patīkami pārsteigti. Vēl joprojām klīst baumas, ka, braucot uz šejieni, jāņem līdzi savs tualetes papīrs un ar zirga pajūgu jūs sagaidīs lidostā. Bet, nē, viņi ir sajūsmā, sagaidījuši daudz vairāk, nekā ir cerējuši,” viņš stāstīja. Latvijā ārvalstu eksperti, skatot iesniegtos darbus, atklājuši, ka ideju var atklāt arī ar nelieliem finanšu līdzekļiem. Žūrija, kurā strādās arī trīs latvieši, vērtēs 200 pērnā gada laikā tapušos darbus.“Viņi kā lielu un bagātu valstu industriju pārstāvji ir pieraduši, ka vajag filmēt no helikoptera ar masu skatiem, bet Latvijā viņi atklāj, ka tieši to pašu ideju var pateikt ar tējkaroti un cukurgraudiņu, tikpat dramatiski un arī visi raud.”Tomēr ekonomiskā krīze ir atstājusi iespaidu arī uz reklāmām. Salīdzinot ar gadu iepriekš, kad konkursam iesniedza daudz televīzijas reklāmas klipu, šogad pārsvarā esot “runājošās galvas”. Budžetus aizstājuši ar izdomu, teica Ē.Stendzenieks. Reklāmisti arī meklējuši jaunas formas, kā piesaistīt auditorijas uzmanību un nokļūt medijos ar mazu reklāmas budžetu. “Viļņošanās ekonomikā reklāmu ir padarījusi, iespējams, mazliet provokatīvāku, interesantāku un pārcēlusi no dārgākiem reklāmas laikiem uz to reklāmas formu, kas neprasa vispār nekādus līdzekļus, bet par ko cilvēki runā – meteorīts un tādā garā,” gadu reklāmas nozarē raksturoja Ē.Stendzenieks.Kritums reklāmas industrijā pērn sasniedzis mīnuss 46%. Tā kā prognozēts bija mīnuss 50%, patiesībā esot plus četri, optimistiski teica Ē.Stendzenieks. Viņš uzskata, ka “ziemas riepa” ir bijusi biezākā nekā sākumā ir cerēts, taču atteicās prognozēt, kā sabiedrisko atteicību kompānijām veiksies šajā gadā.“Šodien jebkurš, kas izsaka prognozes ilgākas par divām nedēļām, ir vai nu šarlatāns vai muļķis, līdz ar kaut ko prognozēt absolūti mainīgā un neparedzamā laikā ir neprāts, atliek tikai cerēt un pievienot veselīgu ironiju dzīvē.”
Stendzenieks: joprojām klīst baumas, ka uz Latviju līdzi jāņem savs tualetes papīrs
Ārvalstīs joprojām ir mīti par Latviju - ka braucot uz Latviju līdzi jāņem savs tualetes papīrs un lidostā jūs sagaida ar zirga pajūgu, trešdien LNT izteicās reklāmists Ēriks Stendzenieks. Šodien sākas piektais radošās izcilības festivāls ADwards, kurā labākie Latvijas reklāmas un dizaina mākslinieki sacentīsies par Meistarības ordeņiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.