Pašlaik spēkā esošā kārtība par velosipēdu pārvadāšanas kārtību sabiedriskajā transportā paredz, ka velosipēdu atļauts pārvadāt tad, ja tas ir iesaiņots vai iepakots pārvalkā, kastē, plēvē, lai nesmērētu citus pasažierus un transportlīdzekļa salonu. Kā liecina RD Satiksmes departamenta sniegtā informācija RD deputātiem, sabiedriskajā transportā nav plānots mainīt velosipēdu pārvadāšanas noteikumus.
"Nav neviens cilvēks, kurš braucot ar velosipēdu vadātu līdzi kaut kādu čeholu, it sevišķi vasarā. Ir karsts laiks, nav nekādas mugursomas. Labs piemēram ir arī airBaltic velosipēdu noma, kas pie visām viesnīcām stāv. Iedomājaties, ka cilvēks nonāk lejā – kur viņam tā plēve? Viņš iznomā to velosipēdu un brauc. Pārdur riepu, kaut kas notiek un, kā visur pasaulē, normāli ieliek sabiedriskajā transportā. Šajā gadījumā biļeti maksāt nevar, tāpēc ka nav iespēja, bet jāliek kaut kāds čehols. No kurienes tad tāds čehols?" kritisks ir Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadītājs Viesturs Silenieks.
Noteikumos uzsvērts, ka velosipēds nedrīkst sasmērēt citus pasažierus vai transporta līdzekļa salonu, tomēr V. Silenieks uzskata, ka tas ir diskriminējoši. "Te ir jāsaprot tas, ka var būt arī bērnu ratiņi netīri, tas var būt arī bļitkotājs ar kasti, vai tad visiem vajag čeholu? Tad jau mēs varam izdomāt jebkādus variantus," pauda V.Silenieks.
Riteņbraukšanas komandas Rietumu-Delfin menedžeris Lindars Veide uzsver, ka labākais varinats velosipēda pārvadāšanai sabiedriskajā transportā būtu papildus bagāžas biļetes iegāde.
"Mans subjektīvais viedoklis ir, ka būtu jāļauj tomēr cilvēkiem vest viņi, jo mazums kaut kas gadās, Rīgā tie ceļi ir tādi, kādi viņi ir un viskaut kas var notikt. Ja cilvēku izmet kaut kur Ķengaragā ar velosipēdu uz ielas, tad tas var beigties diezgan bēdīgi. Nedomāju, ka, piemēram, 15. trolejbuss kļūs netīrāks, ja viens velosipēds tur tiks ielikts iekšā," sacīja L.Veide.