Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -1 °C
Daļēji saulains
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Lidosta Rīga plāno līdz 2027.gadam attīstībā investēt 247 miljonus eiro un emitēt obligācijas

Lidosta "Rīga" plāno līdz 2027.gadam attīstībā investēt vairāk nekā 247 miljonus eiro, sasniegt deviņus miljonus apkalpoto pasažieru, kā arī emitēt obligācijas, paredz lidostas "Rīga" jaunā darbības stratēģija līdz 2027.gadam "Skrejceļš 2027", aģentūrai LETA pavēstīja lidostas pārstāvji.

Uzņēmuma stratēģijā pārskatīti un aktualizēti lidostas "Rīga" mērķi, misija un vīzija, izveidotas jaunas pārvadājumu prognozes, iekļauti uzņēmuma korporatīvās pārvaldības un ilgtspējīgas darbības principi, aktualizēti attīstības plāni un projekti, kā arī atjaunots investīciju plāns un finanšu rādītāji, kas sasniedzami līdz 2027.gadam.

Jaunajā stratēģijā paredzēts līdz 2027.gadam sasniegt deviņus miljonus apkalpoto pasažieru un 48 500 tonnu aviācijas kravu gadā, kā arī palielināt izlidošanas punktualitāti.

Lidostas apgrozījums 2027.gadā plānots 77 miljonu eiro apmērā, bet kopējās investīcijas stratēģijas darbības periodā pārsniegs 247 miljonus eiro.

Vienlaikus plānots īstenot zaļos mērķus, būtiski samazinot oglekļa dioksīda emisijas.

Lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa norāda, ka pēdējo pirmspandēmijas gadu rādītāji apliecina lidostas "Rīga" stabilās un neapstrīdamās līderpozīcijas Baltijā. 

Viņa uzsver, ka, pateicoties veiksmīgai infrastruktūras attīstībai, Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" izaugsmei, konkurētspējīgai tarifu politikai un izmantojot ģeogrāfiskā stāvokļa priekšrocības, lidosta "Rīga" ir pozicionējusi sevi kā reģionālu gaisa satiksmes centru Ziemeļeiropā.

Lidostas pārstāvji skaidro, ka šis ambiciozais mērķis ir sasniedzams, nostiprinot un palielinot tiešo savienojamību no Rīgas, uzturot augstu transfēra pasažieru skaitu, piedāvājot pasažieriem mūsdienīgus pakalpojumus un augstu servisa līmeni, efektivizējot procesus, ieviešot inovācijas un veicinot aviācijas nozares attīstību, noturot un piesaistot augstas raudzes speciālistus. Tas tiks panākts, lidostas mācību centru attīstot par eksportspējīgu Starptautiskās Lidostu padomes (ACI) akreditētu apmācību organizāciju "RIX Airport Training Academy", kas nodrošina konsultācijas un pilna spektra apmācības lidostu pamatdarbības jomās.

Tāpat stratēģijas "Skrejceļš 2027" investīciju plānā noteiktas ilgtermiņa investīciju prioritātes, tostarp 155 miljoni eiro paredzēti pasažieru termināļa paplašināšanai, ieskaitot arī nepieciešamo finansējumu automātiskās bagāžas šķirošanas sistēmas ieviešanai, kā arī ceļu, viaduktu un autostāvvietu izbūvei, bet 58 miljoni eiro - investīcijām lidlauka infrastruktūrā, kas iekļauj gan gaisa kuģu peronu un manevrēšanas ceļu pārbūvi un atjaunošanu, gan lidlauka transporta tehnikas nomaiņu, pilnīgu perona apgaismojuma pāreju uz LED gaismekļiem un citus nepieciešamos ieguldījumus.

Lidostas valdes loceklis Normunds Feierbergs skaidro, ka lidostas attīstības prognozes un nepieciešamie ieguldījumi balstās starptautiskās prognozēs par aviācijas nozares atkopšanos pēc Covid-19 pandēmijas, reģiona aviācijas tirgus analīzē un lidostas "Rīga" potenciāla un priekšrocību izvērtējumā, kā arī rūpīgos un reālistiskos aprēķinos, analizējot dažādus scenārijus un dažādas finansējuma piesaistes iespējas. Ņemot vērā būtisko ieguldījumu apmēru tuvākajos gados, lidosta "Rīga" plāno investīciju projektu īstenošanai piesaistīt gan Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu finansējumu, gan izmantot kredītiestāžu finansējumu, gan arī emitēt obligācijas.

Lidostas pārstāvji aģentūrai LETA skaidroja, ka obligāciju emisija lidostas stratēģijā ir ievērtēta kā viens no vairākiem iespējamiem finanšu instrumentiem attīstības projektu finansēšanai. Pašlaik lidosta strādā pie vairākiem finansējuma piesaistes scenārijiem, kas ietver gan aizņēmumu kādā no starptautiskajām finanšu institūcijām, gan ES struktūrfondu iespēju izmantošanu. Tostarp kā viens no iespējamiem instrumentiem tiek vērtēta arī obligāciju emisija, kuras nepieciešamība, apjoms un termiņi būs atkarīgi no izvēlētā scenārija.

Tāpat lidostas nākotnes stratēģija paredz attīstīt lidostas pilsētas konceptu, kas piedāvā ne tikai aviācijas pakalpojumus, bet veido biznesa ekosistēmas, nodrošina izcilus savienojumus un piedāvā jaunas iespējas gan iedzīvotājiem, gan ar aviācijas jomu tieši nesaistītas uzņēmējdarbības attīstībai.

Lidostas "Rīga" nākotnes pilsētas centrā būs lidostas jaunais pasažieru terminālis 30 000 kvadrātmetru platībā ar kapacitāti līdz 12 miljoniem pasažieru gadā, kas būs savienots ar "Rail Baltica" dzelzceļa staciju, veidojot vienotu un multimodālu transporta mezglu. Ap to tiks attīstīta lidostas biznesa pilsēta "RIX Airport City" ar viesnīcām, biroju centriem, loģistikas, aviācijas kravu un e-komercijas noliktavām, radot attīstības iespējas visdažādākā veida uzņēmējdarbībai un nodrošinot jaunas darbavietas.

Lidostas valdes loceklis Artūrs Saveļjevs norāda, ka plānots attīstīt lidostas pilsētu kā multimodālu satiksmes un loģistikas centru, kas savieno dažādus transporta veidus un rada uzņēmējdarbības attīstībai veiksmīgu vidi. "Nodrošinot daudzveidīgus pakalpojumus, darba, tikšanās, zināšanu apmaiņas un atpūtas iespējas ceļotājiem un vietējiem iedzīvotājiem, lidosta "Rīga" veidosies par pašpietiekamu galamērķi," viņš uzsver.

Tāpat lidostas stratēģija "Skrejceļš 2027" paredz īstenot pasākumus ilgtspējas jomā, lai lidostas ilgtermiņa biznesa panākumi, stratēģiskie mērķi un uzdevumi tiktu sasniegti ar atbildīgu un sabalansētu rīcību visos ilgtspējas aspektos - ietekmē uz klimata pārmaiņām, resursu efektīvu izmantošanu, vides un dabas aizsardzības mērķiem, lidostas ekonomisko ietekmi, nodarbinātību, atklātu pārvaldību, vietējās kopienas iesaisti un trokšņu mazināšanu.

Pievienojoties Starptautiskās Lidostu padomes (Airports Council International, ACI) Lidostu oglekļa programmai (Airport Carbon Accreditation, ACA) un "Net Zero 2050" iniciatīvai, lidosta ir noteikusi zaļo kursu un izvirzījusi konkrētus mērķus klimata jomā, apņemoties līdz 2050.gadam kļūt par klimatneitrālu lidostu. Lai sasniegtu šo mērķi, lidosta kopā ar partneriem meklēs videi un klimatam draudzīgus risinājumus, efektivizējot procesus, attīstot tehnoloģijas un ieviešot inovācijas, paredz uzņēmuma stratēģija.

Ilgtspējas jomā sasniedzamie mērķi detalizēti noteikti šā gada janvārī apstiprinātajā uzņēmuma Ilgtspējas stratēģijā, kas paredz līdz 2030.gadam īstenot gandrīz 200 aktivitāšu dažādās ilgtspējas jomās, tostarp saules paneļu parka ierīkošanu, lidlauka tehnikas nomaiņu uz videi draudzīgākām alternatīvām, nozīmīgus ieguldījumus energoefektivitātes paaugstināšanā, atkritumu apsaimniekošanā un ūdens resursu taupīgā izmantošanā.

Jau ziņots, ka 2021.gadā lidostā "Rīga" apkalpoja 2,353 miljonus pasažieru, kas salīdzinājumā ar 2020.gadu ir pieaugums par 17%, taču salīdzinājumā ar pirmspandēmijas 2019.gada rādītājiem par 70% mazāk. 2019.gadā lidostā "Rīga" tika apkalpots līdz šim lielākais pasažieru skaits - 7,798 miljoni.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

pari

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vinnēs tas, kurš nenokaitinās Trampu

Par Ukrainas miera sarunu perspektīvām Trampa laikmetā Agneses Margēvičas intervija ar Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas Drošības un stratēģiskās pētniecības centra direktoru Tomu Rostoku.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas