LIZDA uzskata, ka nav objektīvi publiski operēt ar datiem par pedagogu skaitu, ja Valsts izglītības informācijas sistēmā tas nav izkristalizēts pēc personas kodiem, jo "visiem zināms, ka viens skolotājs var un arī strādā vairākās izglītības iestādēs, lai savāktu slodzi un pienācīgi nopelnītu". Tāpat skaidrākam statistikas atspoguļojumam būtu jāizdala izglītības iestāžu administrācija, skolotāji un pārējie pedagogi - skolotāju palīgi, logopēdi, psihologi, metodiķi un citi, pārliecināta LIZDA.
LIZDA atgādina, ka nepieciešamo finansējumu pedagogu darba samaksai pašlaik aprēķina pēc skolēnu skaita, taču pēc arodbiedrības uzstājības vairāku gadu garumā ministrija beidzot sākusi darbu pie jauna atalgojuma modeļa izstrādes. Tāpat pedagogu darba samaksa netiek aprēķināta pēc reālo pedagogu skaita, bet pēc aprēķināto pedagoģisko likmju skaita un vēl vairāk nekā 20 dažādiem koeficientiem.
Par iemeslu tam tiek minēta iespēja vienu pedagogu, kuram ir vairākas darba vietas, skaitīt katrā no izglītības iestādēm, kur pedagogs strādā. Tādējādi rodoties iespaids, ka valstī ir vairāk pedagogu, nekā tas ir patiesībā.