Aptieka norāda, ka medikamentus ir iespējams pasūtīt, zvanot pa tālruni, bet uz pacienta mājām tos nogādās kurjers vai farmaceits. Ārkārtas situācijas laikā pakalpojums primāri ir paredzēts hroniskajiem pacientiem, kā arī cilvēkiem, kuri Covid-19 dēļ atrodas karantīnā vai pašizolācijā. Jaunā pakalpojuma nodrošināšanā ir iesaistītas BENU Aptiekas visos Latvijas reģionos – Rīgā, Ventspilī, Cēsīs, Jelgavā, Cesvainē un Rēzeknē.
"Līdz šim Latvijas likumdošana nepieļāva attālinātu recepšu medikamentu iegādi. Tomēr, lai samazinātu hronisko pacientu veselības riskus, esam operatīvi reaģējuši uz Veselības ministrijas izdoto rīkojumu, veikuši visus tehniskos un drošības pasākumus un uzsākuši zāļu piegādi klientu dzīvesvietā visos Latvijas reģionos," stāsta BENU Aptieka direktore Anete Rožkalna.
Par zāļu piegādi, pasūtījuma veikšanu un ar zāļu saņemšanas kārtību saistītajiem jautājumiem klienti ir aicināti zvanīt uz sev tuvāko BENU Aptieku: Rīgā (67338673), Ventspilī (63664203), Cēsīs (64122965), Jelgavā (63023690), Cesvainē (64852332) vai Rēzeknē (64624067); vai sazināties ar aptiekām, sūtot e-pastu.
Veicot pasūtījumu telefoniski vai pa e-pastu, būs nepieciešams norādīt šādus zāļu saņēmēja identifikācijas datus:
vārds, uzvārds;
dzīvesvietas adrese;
tālruņa numurs;
e-receptes gadījumā – arī zāļu saņēmēja personas kods e-receptes apstrādei E-veselības sistēmā.
Zāļu pasūtījumus piegādā aptieku darba stundās, iepriekš vienojoties par piegādes laiku.
Tāpat klientu informatīvajam atbalstam BENU Aptieka ir ieviesusi vēl vienu jaunu pakalpojumu – bezmaksas farmaceitiskās konsultācijas pa telefonu.
"Ārkārtas situācijas laikā farmaceita loma veselības aprūpē ir ievērojami pieaugusi. Jaunā situācija vēlreiz apliecina, cik svarīgas klientiem ir farmaceita konsultācijas – iespēja pajautāt, precizēt, uzzināt informāciju par zāļu lietošanu, mijiedarbību, kā arī veselību kopumā. Tādēļ, rūpējoties par klientu ērtību, esam ieviesuši jaunu pakalpojumu – klīniskā farmaceita konsultācijas pa telefonu. Klīniskais farmaceits ir speciālists ar padziļinātām zināšanām zāļu lietošanas, mijiedarbības uz drošuma aspektos, kurš 2,5 gadu ilgas maģistratūras laikā ir apguvis klīnisko farmakoloģiju un medikamentozās ārstēšanas klīniskās nianses – izmeklēšanas metodes un iegūto rezultātu interpretāciju," skaidro Rožkalna.
"Šis jaunais pakalpojums atvieglos un ietaupīs mūsu klientu laiku, sniegs iespēju izrunāt svarīgos jautājumus attālināti, saslimšanas gadījumā nedodoties uz aptieku, kas šobrīd ir īpaši aktuāli, kā arī ļaus uzdot farmaceitiem tos ar veselību saistītus jautājumus, ko klienti ne vienmēr uzdrošinās pajautāt klātienē."
Jaunais pakalpojums jau pieejams katru darba dienu no plkst. 9:00 līdz 17:00, zvanot pa tālruni 62603478.
Konsultāciju laikā klienti varēs uzzināt un precizēt informāciju par pareizu zāļu lietošanu, blakusparādībām, mijiedarbību, konsultēties hronisku slimību gadījumā, kā arī vērsties ar dažādiem jautājumiem par veselīgu dzīvesveidu. Īpaši noderīgas šīs attālinātās konsultācijas ir šobrīd – laikā, kad joprojām pastāv virkne sociālās distancēšanās ierobežojumu.