Bremze, kurš ilgi strādājis AS Pasažieru vilciens, par LDz Cargo vadītāju kļuva 2015.gada oktobrī. Amatā viņš bija vien nepilnu gadu - līdz pērnā gada jūnija beigām.
Bremze norāda, ka no darba aizgājis ne pēc savas gribas. "Tas ir jautājums [pašreizējam Latvijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājam Edvīnam] Bērziņa kungam - viņš kļuva par LDz vadītāju, viņš komplektēja komandu, ar kuru strādā. Es acīmredzot neiederējos šajā komandā, neskatoties uz to, ka daudzus gadus esmu godprātīgi izpildījis visus darba pienākumus," telefonsarunā Latvijas Televīzijai komentēja Bremze.
Bremzes ienākumu deklarācija liecina, ka pēc aiziešanas no amata viņš saņēmis prāvu kompensāciju. Ne Bremze, ne LDz Cargo kompensācijas apjomu neatklāj, taču Latvijas Televīzijas rīcībā ir informācija, ka kompensācija varētu pārsniegt pat 150 tūkstošus eiro. Taču kompensācija izmaksāta ar nosacījumu, ka Bremze divus gadus nedrīkst strādāt konkurējošā kompānijā. Pērnā gada septembra beigās Bremze kļuva par sava iepriekš pārstāvētā uzņēmuma tiešā konkurenta Baltijas ekspresis vadītāju. Par to LDz Cargo vērsies tiesā.
"Prasības pamati ir divi. nekonkurēšanas pienākuma, kurš ir noteikts darba tiesisko attiecību ietvaros un kurš palika spēkā, arī izbeidzot darba tiesiskās attiecības, pārkāpums, kā arī negodīgas konkurences aizlieguma pārkāpums, kas ir noteikts arī likumā. Bremzes kungs ir saņēmis visu atlīdzību par nekonkurēšanas vienošanās spēkā esamību, tā kā būtībā no klienta [LDz Cargo] puses ir uzstādījums tāds - klients ir rīkojies korekti un sava saistības izpildījis," norādīja LDz Cargo advokāte Ieva Azanda, norādot, ka viņas pārstāvētais klients saistību izpildi sagaida arī no Bremzes.
Bremze gan uzskata, ka LDz Cargo šo vienošanos traktē sev izdevīgā veidā. Viņš pauda, ka "sveša nauda viņam nav vajadzīga, taču tas arī nenozīmē, ka jājūtas kā dzimtcilvēkam, kurš vairs vispār savā dzīvē nedrīkstētu strādāt nozarē". Bremze norādīja, ka tagad vien jāgaida, kā šo situāciju interpretēs tiesa.
Ja tiesa lems par labu LDz Cargo, Bremzem būs jāatmaksā kompensācijas daļa, ko viņš saņēmis kopš brīža, kad jau strādāja Baltijas ekspresī.
LDz Cargo sūdz tiesā bijušo valdes priekšsēdētāju
VAS Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums SIA LDz Cargo vērsies tiesā pret bijušo valdes priekšsēdētāju Māri Bremzi, otrdien vēsta Latvijas Televīzijas Panorāma. Uzņēmums uzskata, ka Bremze, sākot strādāt pie konkurentiem un kļūstot par AS Baltijas ekspresis valdes priekšsēdētāju, pārkāpis vienošanos, kuras dēļ viņam pēc aiziešanas no darba izmaksāta apjomīga kompensācija. Bremze gan norāda, ka amatu LDz Cargo viņam nācies atstāt piespiedu kārtā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.