Atbilstoši rīkojumam SM atļauts pirkt nekustamo īpašumu Gaviezes ielā 6 - zemes vienību 0,12 hektāru platībā un uz tās esošo dzīvojamo ēku un saimniecības ēku atbilstoši noteiktajai atlīdzībai, ko veido nekustamā īpašuma tirgus vērtība.
Pēc nekustamā īpašuma atsavināšanas SM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz valsts vārda SM personā.
Ministrijā skaidro, ka saistībā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" izpētes tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā trases "Rail Baltica" robeža skar nekustamo īpašumu.
SM atzīmē, ka īpašnieks ir piekritis atlīdzības apmēram.
LETA jau vēstīja, ka "Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.
Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.