Pēc "Tet" pārstāvju minētā, šos pārkāpumus faktiski atzinuši arī "Balticom" pārstāvji, pusēm tikšanās laikā apspriežot situāciju, tomēr "Balticom" arī pēc pušu pārrunām turpina veikt arvien jaunus infrastruktūras bojājumus jaunās adresēs.
Tāpat kompānijā informē, ka "Tet" ir vērsies Valsts policijā par "Balticom" apzinātu "Tet" elektronisko sakaru tīkla infrastruktūras bojāšanu plašā apmērā Ventspilī. Valsts policijā nodoti iesniegumi par 13 adresēm, taču tuvākajā laikā "Tet" plāno vērsties policijā par pārējiem gadījumiem.
"Tet" klientu aprūpes direktore Alla Krūmiņa norāda, ka konkurences cīņa telekomunikāciju nozarē vienmēr ir bijusi sīva, tomēr "ar tik cinisku cita operatora infrastruktūras tīšu bojāšanu un draudiem pret rīcību sava īpašuma atgūšanai saskaramies pirmo reizi".
Pēc "Tet" pārstāvju skaidrotā, daudzdzīvokļu namu kāpņutelpās nelegāli tiek pārgriezts "Tet" īpašumā esošā optiskā interneta vada pēdējais posms, un tas tiek pievienots "Balticom" tīklam. Īstenojot šīs prettiesiskās darbības, "Balticom" izmanto "Tet" piederošo īpašumu saviem komerciāliem mērķiem.
Tāpat "Tet" pārstāvji norāda, ka "Balticom" savu pakalpojumu nodrošināšanu organizē prettiesiskā veidā, bez atļaujas saņemot attiecīgus vairumtirdzniecības pakalpojumus un par tiem nemaksājot.
"Balticom" prokūriste Anastasija Muižniece norāda, ka uzņēmums ir nepatīkami pārsteigts par "Tet" mēģinājumiem diskreditēt "Balticom" reputāciju, jo šobrīd uzņēmums nav atzīts par vainīgu nevienā apsūdzībā.
"Vēl dīvaināka ir "Tet" vēlme iesaistīt tiesvedībā ventspilniekus, kuri vispār nav iesaistīti šajā konfliktā," pauž Muižniece.
"Balticom" atzīmē, ka līdzīgus bojājumus savam tīklam ir fiksējuši arī no "Tet" puses. Lai problēmu atrisinātu mierīgā ceļā, ir veiktas pārrunas ar uzņēmuma pārstāvjiem.
"Telekomunikāciju tirgū darbojamies jau 24 gadus un pirmo reizi saskaramies ar tik agresīvu klientu noturēšanas stratēģiju. Mēs kā uzņēmums saprotam, ka ""Tet" ir grūti masveidā zaudēt savus abonentus Ventspilī. Tomēr no cilvēciskā viedokļa, mums ir ļoti žēl mūsu klientu, kuri ir ievilkti jautājumu risināšanā ar policiju," norāda Muižniece.
Viņa arī pauž gandarījumu, ka "Balticom" klienti Ventspilī saprātīgi izvērtē situāciju un paliek pie pakalpojuma sniedzēja, neskatoties uz "Tet" "haotiskajiem mēģinājumiem viņus atgūt".
"Rodas iespaids, ka pilsēta jau sen ilgojās pēc veselīgas konkurences un pārmaiņām. Šobrīd mēs gatavojam atbildes paziņojumus policijai, jo šobrīd "Tet" traucē mūsu tīkla darbību un atslēdz pakalpojumus mūsu klientiem. Mēs uzskatām, lai kādi strīdi izceltos starp uzņēmumiem, tiem nevajadzētu skart klientus un viņa izvēlētos pakalpojumus," norāda "Balticom" pārstāve.
Jau vēstīts, ka "Tet" koncerns 2021.gadā strādāja ar 253,253 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 13,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet koncerna peļņa samazinājās par 5,1% - līdz 28,852 miljoniem eiro.
"Tet" pieder valstij SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"" personā (51%) un telekomunikāciju kompānijas Zviedrijas "Telia Company" meitasuzņēmumam "Tilts Communications" (49%). "Tet" pieder arī 23% SIA "Latvijas mobilais telefons" kapitāldaļu.
Savukārt "Balticom" 2021.gadā strādāja ar 11,152 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 15% vairāk nekā gadu iepriekš, kamēr uzņēmuma peļņa pieauga par 23,4% un bija 3,45 miljoni eiro.
Kompānija reģistrēta 1999.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1,423 miljoni eiro. "Balticom" patiesie labuma guvēji ir Tatjana Smirnova un Genādijs Smirnovs.