OCTA polišu cenu kāpums apdrošinātājiem nesis vairāku miljonu eiro peļņu. Atšķirībā no zaudējumiem iepriekšējos gados, šā gada pirmajos deviņos mēnešos apdrošinātāji no OCTA polisēm nopelnījuši vairāk nekā sešus miljonus eiro. Daudzi autovadītāji noteikti atceras, cik nepatīkami straujš pērn bija OCTA cenu kāpums - bieži vien audzējot divtik lielas cenas kā iepriekš.
Cenu kāpumu apdrošinātāji pamatoja ar izmaiņām likumā par atlīdzības apmēru atsevišķos gadījumos, kā arī augošajām izmaksām par auto labošanu un medicīnas pakalpojumiem. Iepriekšējos gados OCTA apdrošinātājiem tiešām nesa zaudējumus, bet pēc cenu palielināšanas autovadītāji šogad par obligāto apdrošināšanu samaksājuši par 44% vairāk, savukārt izmaksātās atlīdzības augušas vien par 20%.
Rezultātā apdrošinātāji no OCTA polišu tirgošanas šā gada pirmajos deviņos mēnešos jau nopelnījuši vairāk nekā sešus miljonus eiro.
"Apdrošinātāji pēdējos 10 gados ir zaudējuši aptuveni 50 miljonus eiro, tad seši miljoni, manuprāt, vēl daudz nav. Cita lieta ir tā, ka šīs izmaiņas varēja nebūt tik straujas. Varēja būt daudz līdzenāk. Tam es varētu noteikti piekrist,” Panorāmai atzina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Konkurences padome par OCTA polišu vienlaicīgo un vērienīgo kāpumu pērn sāka pārbaudi, kas nav noslēgusies. Konkurences padomes Analītiskā departamenta direktore Ilze Tarvāne raidījumam pastāstīja, ka tas, uz ko padome skatās “no konkurences viedokļa, ir tieši jautājums, cik neatkarīgi katrs no apdrošinātājiem ir rīkojies”.
Gadījumā, ja bijusi apdrošināšanas iestāžu vienošanās, tā ir aizliegta no Konkurences likuma viedokļa.
Konkurences uzraugi pārbaudē ņems vērā arī apdrošinātāju peļņas rādītājus, vienlaikus uzsverot, ka peļņa pati par sevi vēl neliecina, ka par cenu celšanu kompānijas vienojušās. Konkurences padome neprognozē, kad pārbaude varētu noslēgties.
trusis nejaukais
Uldis
Jānis