Minētajā parādu summā ietilpst kavētie maksājumi par apsaimniekošanu, atkritumu izvešanu, koplietošanas elektrību un vairākām mājām par ūdeni un gāzi, kur to izmanto apkurei. Namsaimnieks parādu atgūšanā sadarbojas ar SIA Credit Solutions un sniedz prasības tiesā. Norēķināšanās par kavētajiem maksājumiem notiek uzplūdiem. Kad nav apkures sezonas, atmaksa pieaug, bet ziemā parādi atkal palielinās, ziņo portāls.
"Tā ir milzīga summa, kas liedz ieguldīt apsaimniekoto objektu sakārtošanā," teic uzņēmuma valdes locekle Jolanta Ķikute. Viņa norādīja, ka viskārtīgākie maksātāji ir pensionāri.
Bauskasdzive.lv vēsta, ka namsaimnieks ļoti cer uz Ekonomikas ministrijas papildinātajiem noteikumiem, kam jāstājas spēkā nākamgad. Tie ievērojami atvieglos tiesvedību, samazinot valsts nodevas un palielinot summu, līdz kurai var iesniegt prasību brīdinājuma kārtībā. Atbilstīgi noteiktajai kārtībai, uzņēmums sagatavo dokumentāciju par parādu un iesniedz tiesā, samaksājot tiesas izdevumus. Tiesībsargājošā institūcija izskata dokumentāciju un uzaicina atbildētāju. Ja viņš neierodas, lietu var izskatīt bez viņa klātbūtnes un prasību atzīt par pamatotu. Ja atbildētājs nesāk labprātīgi atmaksāt parādu, komersants var vērsties tiesā par tā piedziņu. Tas būtībā ir saīsināts tiesvedības process.
Portāls ziņo, ka pēdējā laikā parādījusies negatīva tendence, cilvēki pārtrauc norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem, atsaucoties uz nemaksātāju piemēru, taču jāņem vērā, ka parādu piedziņa skaitās sodāmība, par ko informācija saglabājas tiesību aizsargājošās iestādēs. Turklāt tā ievērojami nākotnē apgrūtinās kredīta iegūšanu. Ja iedzīvotāji nespēj norēķināties par pakalpojumiem vai neapmierina to kvalitāte, ir iespēja sasaukt kopsapulci un lemt par apsaimniekotāja maiņu, iespējams, sākot pašiem rūpēties par namu.