Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Būvdarbi šogad notiks vairāk nekā 600 kilometros valsts autoceļu

Latvijā būvdarbi šogad notiks vairāk nekā 600 kilometros valsts autoceļu, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Tostarp uz valsts galvenajiem autoceļiem būvdarbi notiks 119 kilometru garumā, uz reģionālajiem - 259 kilometru garumā, bet uz vietējiem - 230 kilometru garumā.

Pēc būvdarbu veida lielākais darbu apmērs tiks veikts, atjaunojot asfaltbetona segumu, šādi darbi notiks 252 kilometros valsts autoceļu, 157 kilometros ceļu tiks veikta pārbūve,124 kilometros - asfaltbetona seguma vienkārtas virsmas apstrāde, bet 47 kilometros grants ceļu tiks uzklāta divkārtu virsmas apstrāde. Vēl 27 kilometros grants ceļu veiks grants seguma atjaunošanu.

Plašākie būvdarbi, kas šogad tiks sākti, būs Daugavpils šosejas (A6) pārbūve no Līksnas pagasta Gančauskiem līdz Daugavpils apvedceļam (A14) un Daugavpils apvedceļa pārbūve no krustojuma ar Daugavpils šoseju līdz Sventei, reģionālā autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža (P35) pārbūve no Litenes līdz Balviem, Lorupes gravas viadukta pirms Siguldas pārbūve (A2) un vēsturiskās Lorupes caurtekas atjaunošana (V96).

Tāpat šogad plānota Vidzemes šosejas (A2) seguma atjaunošana no Grundzāles līdz Jaunlaicenei, kā arī reģionālā autoceļa Tukums-Ķesterciems-Mērsrags-Kolka (P131) seguma atjaunošana no Kaltenes līdz Rojai.

LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis norāda, ka šī būvdarbu sezona būs diezgan intensīva, jo darbu apmēra ziņā LVC vairāk strādās uz ceļu kilometriem, bet lielākais darbu apmērs būs vienkāršākas tehnoloģijas - seguma atjaunošana.

"Dažus pēdējos gadus LVC strādā faktiski tikai ar valsts budžeta finansējumu, jo Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļu ceļu pārbūvei, kā tas bija līdz apmēram 2018.gadam, vairs nav, tāpēc arvien vairāk tiek izmantotas vienkāršākas un lētākas tehnoloģijas," norāda Lazdovskis.

Viņš uzsver, ka ar ES finansējumu notika vērienīgi pārbūves projekti gan uz galvenajiem, gan uz reģionālajiem autoceļiem. "Patlaban, kad naudas ir mazāk, mēs ne vienmēr varēsim atļauties pilnībā pārbūvēt sliktā stāvoklī esošos posmus, visticamāk, būs jāuzlabo segums, rēķinoties, ka pēc kāda laika plaisas tajā parādīsies atkal, jo segums nav pilnībā pārbūvēts," piebilst Lazdovskis.

LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas