Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +5 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Direktori skeptiski vērtē Circenes ideju par veselības mācību kā atsevišķu priekšmetu

Jaunā veselības ministre Ingrīda Circene (Vienotība) paziņojusi, ka iestāsies par veselības mācības atjaunošanu skolā, kas nu jau aptuveni piecus gadus pamatskolas klasēs integrēta sociālo zinību priekšmetā. Portāla Diena.lv uzrunāties skolu direktori gan neatbalsta šādu ideju, jo uzskata, ka skolās pietiekoši daudz tiek runāts par veselības jautājumiem, turklāt tos itin labi varot integrēt jau esošajos mācību priekšmetos.

"Jau tagad skolotāji saka, ka bērniem ir grūti par tām pašām narkotikām, dzimumdzīvi, veselīgo dzīvesveidu runāt, ka viņi runā atkal un atkal, un gandrīz vai sāk atslābt, jo tas vairs nav interesanti," portālam Diena.lv atzina Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas direktore Ilze Vilkārse.

I. Vilkārse norādīja, ka viņas vadītajā skolā veselības mācības saturs vidusskolā ir integrēts dabaszinībās, savukārt pamatskolā par šiem jautājumiem tiek runāts sociālājās zinībās. Tāpat direktore uzskata, ka tas, cik kvalitatīvi tiek pārrunāti veselības jautājumi, visvairāk atkarīgs no skolotāja.

"Ja skolotājs nav stiprs veselības un bioloģijas jomā, tad tās tēmas nemaz nevar tik dziļi pasniegt. Tad vispār pļāpāšana vien sanāk. Var taču ciemiņus aicināt, lasīt interesantas lekcijas par veselību, turklāt reizi nedēļā bērniem ir arī audzināšanas stundas. Mums, piemēram, meitenēm īpaši brauca no Procter & Gamble vai nāca no atkarības profilakses kabineta uz audzināšanas stundām. Tas process jau tagad ir ļoti blīvs," pauda I. Vilkārse.

Veselības mācība kā atsevišķs priekšmets vidusskolā tiek mācīts Tukuma Raiņa ģimnāzijā, savukārt pamatskolā šie jautājumi līdzīgi kā citur integrēti sociālo zinību priekšmetā.

"Man šķiet, ka nekas no konteksta izrauts nekad nedod labu rezultātu. Manuprāt, mācot jebkuru priekšmetu, vai tā ir bioloģija, vai fizika, vai ķīmija, vai psiholoģija – jebkurā situācijā skolotājs var un viņam vajadzētu saistīt ar cilvēka veselības problēmām, jautājumiem. Par veselības mācību domāju, ka viss šobrīd ir optimālā daudzumā," sacīja Tukuma Raiņa ģimnāzijas direktore Gunta Aumale.

Savukārt Valmieras 5. vidusskolas direktore Rudīte Markus uzskata, ka par sliktu veselības mācībai kā atsevišķam priekšmetam runā jau tā pārlieku lielā skolēnu slodze.

"Ja nāk vēl viens priekšmets, tad nevaram likt latviešu valodai stundas nost. Izglītības likumā arī ir noteikts, cik skolēnam vienā dienā drīkst būt mācību stundas. Tad, lai to nepārsniegtu, mums kaut kas ir jāsvītro laukā. Es domāju, ka to ļoti labi var integrēt esošajos priekšmetos, kas mums ir – sociālajās zinībās, bioloģijā, klases audzināšanas stundās," uzskata R. Markus.

Kā norādīja R. Markus, viņas vadītajā skolā veselības mācību kā atsevišķu mācību priekšmetu iespējams apgūt atsevišķās vidusskolas programmās. Par šiem jautājumiem daudz tiekot runāts bioloģijā, turklāt skola organizē arī īpašas lekcijas, ja uzskata, ka tas skolēniem varētu būt svarīgi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas