Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā 0 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Eksperti: Konkursa uzvarētāja nosauktā summa eiro ieviešanas komunikācijai ir aizdomīgi maza

Eiro ieviešanas komunikācijas pasākumiem paredzētā summa ir aizdomīgi maza, uzskata vairāki portāla Diena.lv aptaujātie komunikācijas speciālisti. Viņi kritiski izsakās arī par veidu, kādā Finanšu ministrija (FM) izraudzījusies komunikācijas pakalpojumu sniedzēju, kā vienu no galvenajiem kritērijiem izvēloties zemāko cenu.

Kā ziņots, FM izsludinātajā konkursā par komunikācijas un sabiedrisko attiecību pakalpojumu sniegšanu eiro ieviešanas jautājumos uzvarējis SIA Baltic Communication Partners piedāvājums par 8645 latiem bez pievienotās vērtības nodokļa. Šīs komunikācijas iesniegtais piedāvājums tika atzīts par atbilstošu visām izvirzītajām prasībām un ir ar viszemāko cenu.FM bijušas bažas par to, vai konkursā uzvarējusī kompānija spēs par šādu summu izpildīt noteiktās prasības, tādēļ iepirkuma komisija firmai lūgusi apliecināt, ka tā var veikt attiecīgo darba apjomu par pašu norādīto summu. Baltic Communication Partners šo prasību izpildījusi, Dienai.lv skaidroja FM pārstāvis Aleksis Jarockis.Sabiedrisko attiecību aģentūras PR Stils direktore Inga Latkovska skaidro, ka kompānijai par astoņiem tūkstošiem latu jāveic ne tikai komunikācijas pasākumi, bet arī jāalgo darbinieki, jāmaksā nodokļi un jāsedz dažādas tehniskās izmaksas, kuras rodas, piemēram, organizējot preses konferences. "Ja ir astoņi tūkstoši uz četriem mēnešiem, tie ir divi tūkstoši latu mēnesī. Norēķiniet nost visus nodokļus un tā darba apjomu. Kurš par tādu naudu strādās? Tas nav reāli," pauž Latkovska.Arī sabiedrisko attiecību aģentūras Mediju tilts valdes loceklis Filips Rajevskis piekrīt, ka summa nav liela, taču viņam grūti spriest, vai par to izdotos realizēt visus komunikācijas pasākumus. "Summa nav liela, tas ir fakts. Taču šīs summas ir grūti rēķināt šādās katergorijās – liela vai maza. Tas ir atkarīgs no aģentūras lieluma un klientu daudzuma," vērtē sabiedrisko attiecību aģentūras Repute valdes locekle Iveta Antonišķe.Tiesa gan, visi komunikāciju speciālisti ir vienādās domās, ka šāda veida sabiedrisko attiecību pakalpojumus nedrīkst iepirkt pēc zemākās cenas principa. "Tas nav pareizi, jo neviens pasūtītājs nav spējīgs aprakstīt tik precīzi un smalki to, ko viņam vajag, lai tik tiešām cena varētu būt vienīgais un izšķirošais faktors pēc kura izvēlēties uzvarētāju," spriež Latkovska. Viņasprāt, fakts, ka viena kompānija spējusi piedāvāt šo komunikācijas pasākumu veikšanu par astoņiem tūkstošiem latu, taču cita – par 60 tūkstošiem, liecina, ka darba uzdevums nav bijis precīzi uzrakstīts.Arī Iveta Antonišķe kritizē veidu, kādā izvēlēts pakalpojuma sniedzējs. Iepirkumu likums nosaka, ka jāizvēlas piedāvājums ar zemāko cenu, taču, iepērkot šādus pakalpojumus, jāņem vērā arī citi būtiski faktori, piemēram, aģentūras pieredze un kvalifikācija, konkrētais uzdevums, norāda Antonišķe. Tāpat, viņasprāt, jāņem vērā, ka eiro ieviešana ir valstiski svarīgs jautājums. "Aģentūrai ir laba pieredze, to nevar apšaubīt. Problēma ir likumā," pauž komunikāciju speciāliste.Savukārt Rajevskis norāda, ka būtisks jautājums ir arī uzraudzība, proti, vai konkursa izsludinātājs sekos, kā tiek iztērēta nauda un vai tiks iegūts gaidītais pakalpojums atbilstošā kvalitātē. "Kāda ir atbildība no aģentūras puses, ja viņa neizpilda atbilstošā kvalitātē, kā ir solījuši? Un kāda ir tālāk atbildība tiem, kas ir kontraktējuši šo aģentūru?" teic Rajevskis.Konkursā uzvarējušās kompānijas Baltic Communication Partners direktore Vita Savicka sarunā ar portālu Diena.lv uzsvēra, ka šī ir tikai viena no daudzajām FM realizētās kampaņas aktivitātēm, turklāt maksimālā iepirkuma summa bijusi 20 tūkstoši latu. Tāpat viņa norādīja, ka sabiedriskās attiecības ir radoša joma, kur ļoti daudz nosaka tas, kāda ideja tiek izvirzīta un kā tā tiek realizēta."Mēs varam sarīkot grandiozu notikumu pilsētā, kas maksās ļoti lielu naudu, bet šie notikumi var būt arī daudz pieticīgāki, kas nodrošina tieši to pašu rezultātu. Mēs respektējam, ka tā ir nodokļu maksātāju nauda, tāpēc šeit mēs mēģinām iztikt ar veidiem, kā naudu ietaupīt," sacīja Savicka.Tāpat vēstīts, ka konkursā tika saņemti kopumā 14 pieteikumi. FM savā mājaslapā publicējusi visu konkursa pretendentu nosaukumus un piedāvātās līgumcenas, kas ir robežās no 8645 latiem līdz 60 290 latiem bez pievienotās vērtības nodokļa. Šī iepirkuma mērķis ir nodrošināt intensīvu sabiedrisko attiecību kampaņu sabiedrības informēšanai par valsts fiskālo un monetāro pārmaiņu jautājumiem Latvijā no februāra līdz maija beigām.(ziņa papildināta ar 3., 9. un 10. rindkopu)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas