Līdz šim tika paredzēts, ka modeli Ministru kabinetā varētu skatīt nākamajā valdības sēdē, proti, 16.jūnijā. Tomēr, kā pastāstīja LIZDA pārstāve Ilze Priževoite, tas nenotikšot. Nākamajā nedēļā, 18.jūnijā, plānota kārtējā modeļa saskaņošanas sanāksme, iespējams, ka pēc tās modeli varētu nodot izskatīšanai valdībā.
Pagaidām tiek lēsts, ka tas varētu notikt 30.jūnijā.
Plānots, ka tuvākajās dienās Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sadarbības partneriem izsūtīs kārtējo atjaunināto modeļa noteikumu versiju. Līdz šim ministrija veikusi korekcijas izstrādātajos noteikumos, tomēr vēl aizvien sadarbības partneri norāda uz tā nepilnībām.
LIVA viceprezidente Aija Melle norāda, ka vēl aizvien LIVA uzstāj uz to, ka modelis tiek veidots ilgtermiņam, to plānojot pilnībā, nevis to pielāgojot finansējumam. Melle norādīja, ka IZM kādā no saskaņošanas sanāksmēm norādījusi, ka noteikumu anotācijā varētu tikt atrunāti gadījumi par situāciju, ja būtu pieejams viss nepieciešamais finansējums.
Melle skaidroja, ka, ieviešot modeli, algām kopumā ir jāpalielinās - šis ir viens no kritiskajiem punktiem, uz kuru uzstāj asociācija. Modelis jāprecizē tā, lai skolu vadītāji un vietnieki saņemtu atalgojumu par pedagoģisko darbu, kas patlaban modelī nav paredzēts.
Kā ziņots, IZM rosina jauno pedagogu darba samaksas modeli ieviest tikai nākamajā gadā, turklāt darot to divos atsevišķos posmos.
IZM joprojām turpina konsultācijas ar partneriem, un jūnija sākumā paredzēts Ministru kabinetā iesniegt apstiprināšanai normatīvo aktu paketi jaunā modeļa ieviešanai. Tomēr ieviešana nu netiek plānota šogad, kā bija paredzēts pirms tam, bet gan nākamgad.
Modeļa ieviešana valsts profesionālās izglītības iestādēs varētu notikt jau 1.janvārī, bet pašvaldību un privātajās vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs modeļa ieviešana notiktu tikai ar 2016.gada 1.septembri.
Pedagogu atalgojuma jaunā modeļa ieviešanai valsts budžetā gadā papildus ir nepieciešami 31,43 miljoni eiro, 2016. gada četriem mēnešiem - 10,48 miljoni eiro, lai novērstu pašreizējo pedagogu atalgojuma nevienlīdzību un palielinātu nepieciešamo atbalstu skolēniem.
Kā ziņots, gan Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība, gan Latvijas Izglītības vadītāju asociācija, gan arī citi sadarbības partneri, norādot uz izstrādātā modeļa nepilnībām, iestājās par to, ka modeli ieviest šogad nedrīkst, piedāvājot tā ieviešanu pārcelt uz nākamo gadu.