To slavē arī EM pārstāvji, uzskatīdami, ka šāda koncepcija Latvijai ļaus sevi prezentēt kā zaļā tūrisma galamērķi un nepiesārņotā vidē audzētu produktu izcelsmes valsti, ceturtdien vēsta laikraksts Diena.
Par iespēju veidot Latvijas tēlu izstādē Milānā sacenšas divas personu apvienības. Paviljona kā ozola idejas autori ir SIA Positivus Event, SIA Made arhitekti, SIA McCANN Rīga un Rolands Pēterkops. Savukārt caur četru gadalaiku ciklu valsti reprezentēt iecerējuši SIA DDB Worldwide Latvia, SIA Sarma&Norde arhitekti, SIA Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils un SIA Kultūras projektu aģentūra Indie. Galavārdu par uzvarētāju teiks EM iepirkumu komisija ar EM valsts sekretāru Juri Pūci priekšgalā.
Expo izstādei Milānā Latvija atvēlējusi četrus miljonus latu - tas ir apmēram par pusotru miljonu vairāk, nekā tērēts dalībai 2010. gada izstādē Šanhajā. "Ķīnā bija lētāks darbaspēks un zemākas personāla uzturēšanās izmaksas, Itālijā tas viss ir dārgāks," atšķirību pamatojis EM Uzņēmējdarbības departamenta Expo Milano projekta vadītājs Roberts Stafeckis.
Uz potenciālajiem Latvijas pārstāvjiem Expo izstādē 2015.gadā skeptiski raugās SIA Aerodium valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns. Viņa veidotais vēja tuneļa paviljons iepriekšējā Expo izstādē Ķīnā izpelnījās nedalītu publikas uzmanību, bet ne vienā, ne otrā Milānai paredzētajā projektā I. Beitāns lielu apmeklētāju piesaistes potenciālu nesaskata: "Patriotisms - tas ir forši, bet tas, kas svarīgs latviešiem, ne vienmēr interesē citus. Problēma ir arī tā, ka grib pateikt visu uzreiz, līdz ar to vēstījums var izplūst un pazust starp citiem - vairāk nekā divsimt - paviljoniem."
Visu rakstu Uz Expo vedīs latviskumu lasiet ceturtdienas, 31.oktobra, laikrakstā Diena!