Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā 0 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Latvijas Reklāmas asociācija: Covid-19 skar gan cilvēku, gan mediju finanšu veselību un stabilitāti

"Kaut arī lokālo mediju patēriņš pēdējo nedēļu laikā ir strauji audzis, ziņu meklējumi internetā palielinājušies pat līdz 350%, tomēr reklāmas nozare ir piedzīvojusi strauju kritumu – Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) biedri ziņo par līdz pat 70% pasūtījumu apjoma mazināšos," informē Omnicom Media Group un LRA valdes loceklis Kārlis Zembergs.

Pēc viņa sacītā, LRA un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) ir jau apkopojusi mediju un reklāmas nozares situāciju un vajadzības, lai tuvākajā laikā vērstos pie valdības ar iniciatīvu priekšlikumiem.

"Nenoteiktās situācijas dēļ daudzi reklāmdevēji ir apturējuši kampaņas, tas ir loģiski. Tas nenotiek tikai Latvijā, bet arī citviet pasaulē, tāpēc dažādu valstu valdības ir pieņēmušas lēmumu atbalstīt medijus caur sabiedrisko pasūtījumu. Piemēram, Austrija un Kanāda ir laidušas klajā desmitiem miljonu vērtas sabiedrības informēšanas kampaņas," klāstīja Zembergs.

"Mēs šo laiku varam izmantot arī kā iespēju stiprināt Latvijas medijus, atrisinot jautājumus, kas kavē mediju izaugsmi un kuriem līdz šim politiķi nav raduši efektīvus risinājumus," uzskata Zembergs.

Papildus jau izskanējušajiem uzņēmēju atbalsta pasākumiem, ārkārtas situācijas režīmā valsts spēkos ir pieņemt mērķētus mediju nozari stiprinošus lēmumus, uzsvērts asociācijas paziņojumā.

"Pirmkārt, nesamērīgās reklāmas regulācijas un aizliegumu pārskatīšana - kopumā nozari ierobežo vismaz pieci likumi, papildus izvirzīti dažādi Ministru kabineta noteikumi. Praksē tie mazina Latvijas mediju konkurētspēju un nostāda nevienlīdzīgā konkurencē ar ārvalstīs reģistrētiem medijiem, uz kuriem ierobežojumi neattiecas vai to piemērošana praksē nav iespējama," norādīts LRA paziņojumā.

Aktuāli kļūst pašu politiķu par brāķi atzītie Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā. Sabremzējoties ekonomikai un mazinoties iedzīvotāju ienākumiem, paredzams īstermiņa aizdevumu pieprasījuma kāpums. Lai tas netiktu izmantots ļaunprātīgi, būtu jāstimulē uzņēmēju konkurence, piedāvājot aizņēmējiem izdevīgākas likmes. Grozījumi šādu konkurences instrumentu nepieļauj, uzsver asociācija. 

"Uzskatu, ka ārkārtas situācijā šie grozījumi būtu atceļami, vienlaikus saglabājot līdzsvaru ar patērētāju finanšu veselības aizsardzību," piebilda Zembergs.

"Otrkārt, Eiropas Savienības līmenī aktualizējas digitālā nodokļa tematika. Svarīgi panākt vienošanos par šī nodokļa ieņēmumu novirzīšanu mediju stiprināšanā," paziņojumā norāda asociācija.

"Neveicot mediju atbalstošus pasākumus spēkā esošie regulējumi un aizliegumi apvienojumā ar Covid-19 ekonomiskajām sekām medijiem var kļūt liktenīgi. Sašaurinoties Latvijas mediju telpai, pieaugtu sabiedrības manipulācijas riski, kas ir nacionālās drošības jautājums," uzsver Zembergs.

Izprotot, ka valdībā pašlaik ir sasprings laiks, LRA tomēr aicina iedziļināties nozares sagatavotajos priekšlikumos un rast iespēju tos iespējami ātri īstenot. "Tāpat kā saslimstības ierobežošanā katra stunda ir no svara, tā arī uzņēmēju finanšu veselības saglabāšanā," piebilst Zembergs.

 

Top komentāri

Bez manis!
B
Reklāmas atslēdzu pirmajās divās sekundēs, roka ietrenēta!!!
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas