Lai pilnā apjomā pabeigtu Rail Baltica projektu, papildus ir nepieciešami 19 miljardi eiro, kopīgā ziņojumā secinājušas Baltijas valstu augstākās revīzijas iestādes. Ņemot vērā jaunākos katras valsts projekta budžetus un jau piešķirtos līdzekļus, Igaunijā nepieciešami vēl 2,7 miljardi eiro, Latvijā 7,6 miljardi eiro un Lietuvā 8,7 miljardi eiro.
Valsts kontrole (VK) ir veikusi arī atsevišķu situācijas izpēti par Latviju, kurā vērtēts izmaiņu pieņemšanas process par Latvijas reģionālajām stacijām, Rīgas Centrālās pasažieru stacijas mezglu un pamattrasi. Valsts kontrolieris Edgars Korčagins vakar preses brīfinga sākumā norādīja – jo ilgāk projekta realizācija velkas, jo dārgāk tas izmaksā.
Finansējuma pārrāvums
Trīs valstu kopējā ziņojumā secināts – lai pārvaldītu izmaksu pieaugumu un ievērotu stingri noteikto termiņu, ka dzelzceļam jāsāk darboties 2030. gadā, Igaunijas, Latvijas un Lietuvas valdības gatavojas samazināt līdz 2030. gadam paveicamo darbu apjomu (vai, lietojot ziņojuma terminoloģiju, – "tvērumu") u
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 13. jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00