VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) šobrīd ir saņēmusi Ministru kabineta konceptuālu atbalstu jeb zaļo gaismu virzībai uz sākotnējo publisko akciju piedāvājumu. Tas nozīmē, ka uzņēmums var uzsākt sagatavošanās posmu un padziļinātu izvērtējumu, lai noteiktu optimālo veidu, kā īstenot šo procesu un efektīvi izmantot tā sniegtās iespējas turpmākajai attīstībai. Plānots, ka sākotnējā publiskajā piedāvājumā biržā tiks kotēts līdz 24,99% valstij piederošo akciju, savukārt valsts saglabās 75,01% akciju jeb kontrolpaketi uzņēmumā. LAU norāda, ka šāds proporcijas modelis izvēlēts, lai nodrošinātu līdzsvaru starp privātā kapitāla ieplūšanu un valsts interešu saglabāšanu uzņēmuma pārvaldībā.
"Lēmums kotēt ne vairāk kā 25% no uzņēmuma kapitāla ir pārdomāts un pamatots, jo tādējādi valsts nezaudēs kontroli pār stratēģisku lēmumu pieņemšanu un tajā pašā laikā dos iespēju biržā kotēt pietiekami apjomīgu akciju paketi, nodrošinot lielu likviditāti, kā arī šī emitenta pievilcīgumu investoriem," vērtē Signet Bank valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons. Viņš arī teic, ka tas ir apsveicams lēmums – virzīt kotācijai biržā stabilu un pelnošu uzņēmumu, kas noteikti kļūs par vērtīgu kapitāla tirgus dalībnieku.
Vienlaikus ievērojami lielāku pozitīvu ietekmi gan uz Latvijas kapitāla tirgus attīstību, gan arī uz sabiedrības labklājību kopumā sniegtu lēmums virzīt kotācijai biržā lielākus valstij piederošus uzņēmumus. Iepriekš intervijā aģentūrai LETA satiksmes ministrs Atis Švinka atzina, ka vēl kādu satiksmes nozares uzņēmumu, konkrēti neminot, bez LAU un airBaltic varētu virzīt uz biržu.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 21. oktobra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00

