Latvijas enerģētikas stratēģija līdz 2050. gadam paredz, ka transporta sektorā paātrinās pāreja uz elektroauto (vēlamajā scenārijā). Infrastruktūras attīstība fokusējas uz elektroauto uzlādes staciju tīkla paplašināšanu, kā arī publiskā transporta elektrifikāciju. Šā gada oktobra sākumā Latvijā uzskaitē bija 8,7 tūkstoši elektromobiļu (vieglie un kravas), kas ir pieaugums par trešdaļu salīdzinājumā ar gada sākumu. Kopā ar autobusiem, motocikliem u. tml. elektrotransportlīdzekļiem to skaits sasniedz gandrīz 10 tūkstošus, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati. Protams, elektroauto izmantošanas pieaugumā svarīga loma ir valsts atbalsta pasākumiem, sabiedrības labklājības līmenim un iespējai uzlādēt automobili privāti – savās mājās – par labu cenu. Vienlaikus svarīgs aspekts ir arī elektroenerģijas cena publiskajās uzlādes vietās, ko attiecīgi ietekmē arī pašas elektroenerģijas cena valstī. Salīdzinot dažādas Eiropas valstis, Latvijā, arī citās Baltijas valstīs, cena ir diezgan augsta.
Atkarībā no auto modeļa un akumulatora ietilpības elektromobiļa uzlāde Baltijas valstu publiskās uzlādes stacijās var izmaksāt dārgāk nekā citās Eiropas valstīs. Piemēram, vidējā cena par Nissan Leaf uzlādi publiskās uzlādes vietās, lai nobrauktu 100 kilometru, Eiropā ir atšķirīga, liecina Eiropas Komisijas salīdzināšanas rīks. Latvijā vidējā cena ir 10,82 eiro, tāda pati arī Lietuvā, Igaunijā
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 22. novembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.40