Vienlaikus kompānijā informēja, ka līdz gada beigām PV plāno pasažieru pārvadājumus veikt ar aptuveni 12 jaunajiem elektrovilcieniem.
Kompānijā skaidroja, ka sākotnēji vilcienu ražotājs - Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka" - pauda mērķi līdz šā gada beigām nodot PV līdz 19 jauno elektrovilcienu sastāviem, tomēr nodošanai uzņēmums ir sagatavojis 17 jaunos vilcienus, kurus PV vakar, 27.decembrī, pabeidza pieņemt.
Tāpat PV pārstāvji norādīja, ka vilcienu interaktīvajā kartē uzņēmuma mājaslapā korekti atspoguļota tikai daļa līnijās braucošo jauno elektrovilcienu, jo no pārējiem "Škoda" vilcieniem netiek saņemti atbilstoši GPS dati, lai nodrošinātu precīzu to atspoguļojumu.
"Tuvāko dienu laikā "Škoda Vagonka" šajos vilcienos veiks labojumu datu apstrādes algoritmos, lai pēc tam darbinieki varētu pārliecināties par saņemto GPS datu atbilstību, veicot nepieciešamās pārbaudes braucienu laikā, un pēc iespējas ātrāk nodrošinot precīzu vilcienu atspoguļojumu interaktīvajā kartē," skaidroja kompānijā.
Vienlaikus PV strādā pie tā, lai janvāra sākumā iesniegtu jaunu mobilās lietotnes versiju ar virkni funkcionalitātes uzlabojumu, tostarp arī iespēju vilcienu kustības sarakstā identificēt, kuri reisi tiks izpildīti ar jaunajiem elektrovilcieniem.
LETA jau vēstīja, ka šā gada 15.decembrī, PV sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā.
PV pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Tāpat ziņots, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 44,256 miljoni eiro, kas ir par 19,2% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet kompānijas peļņa samazinājās par 21% - līdz 458 074 eiro.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV bija 100% "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.