Ceturtajā vietā bija zīmola BMW auto ar 5050 vienībām. Šie četri zīmoli veido vairāk nekā 50% no visām lietotu vieglo pasažieru automobiļu pirmajām reģistrācijām. Populārāko modeļu augšgalā kā piektais topā ir iekļuvis arī Opel.
Kā norāda asociācijas projektu vadītājs Pēteris Rubulis, salīdzinot ar 2015.gadu, modeļu tops nav piedzīvojis īpašas izmaiņas. Topu ir pametis Volvo S60, kura vietu ieņēmis Volvo XC90.
Vidējais importētā automobiļa vecums ir pieaudzis no 9,7 gadiem uz 9,8 gadiem, atzīmē Rubulis. "Pieaugums nav liels, bet, ņemot vērā reģistrāciju skaita samazināšanos un vidējā vecuma palielināšanos, varam secināt, ka samazinājums ir bijis to automobiļu segmentā, kas jaunāki par desmit gadiem. To apliecina arī automobiļu sadalījums pa vecuma grupām. Var uzskatāmi redzēt, ka gandrīz puse jeb 44% no visiem importētajiem automobiļiem ir vairāk nekā desmit gadus veci."
Pērn importēto vieglo automobiļu vidū palielinājies ar dīzeļdegvielu darbināmu automobiļu īpatsvars, un tas sasniedz jau 83,4% no visiem importētajiem vieglajiem automobiļiem, kas ir par 2,4% vairāk nekā gadu iepriekš.
Auto asociācijas pārstāvis arī uzsver, ka dīzeļdzinējs kopumā cilvēkam ir kaitīgākais, jo bez bieži apspriestā CO2, dīzeļautomobilim sadedzinot degvielu, rodas cietās daļiņas, nesadegusī degviela un slāpekļa oksīds, kas nepaceļas atmosfērā kā CO2, bet to ieelpo cilvēki. Šie ir vistiešākie veselības traucējumu un plaušu slimību cēloņi. Iespējams, ka laikā, kad automobiļu nodokļu politika tiek pārkārtota, lai patērētājs izvēlētos videi draudzīgāku transportlīdzekli, būtu īstais laiks sākt tehnisko kontroli cieto daļiņu filtriem un pārējām amputētajām sistēmām, kas palīdz samazināt kaitīgo izmešu nonākšanu vidē.
Procentuāli maznozīmīga, bet pozitīva tendence 2016.gadā ir elektromobiļu un spraudņa hibrīdu imports. Reģistrēti 15 elektromobiļi un četri spraudņa hibrīdi, kas darbināmi ar elektrību un benzīnu. Visi četri reģistrētie spraudņa hibrīdi bija Opel Ampera automobiļi. Elektromobiļu imports gan sastāvēja no vairākiem zīmoliem - astoņiem Nissan Leaf, diviem BMW I3, diviem Ford Focus, diviem Tesla Model S un viena Citroen C-Zero.
Rubulis atgādina, ka visi iepriekš minētie elektromobiļu un spraudņa hibrīdi ir atbrīvoti no ekspluatācijas nodokļa, jo no 2017.gada 1.janvāra stājās spēkā nodokļu likmes pēc CO2 izmešu daudzuma, un automobiļi ar CO2 daudzumu 50 grami un kilometru ir atbrīvoti no šī nodokļa.