Saskaņā ar Eiropas Komisijas plāniem Eiropas Savienības līmeņa bezpilota gaisa kuģu tiesiskā regulējuma kopums varētu tikt pieņemts līdz 2017.gada beigām, kad varēs gūt ieskatu par Latvijas nacionālo regulējumu nākotnē, kas paralēli arī tiks izstrādāts. Spēkā esošais Latvijas tiesiskais regulējums par bezpilota gaisa kuģiem neesot visaptverošs un ir morāli novecojis. Līdz ar to radītas jaunas normas, kā arī esot jāpārskata un jāaktualizē spēkā esošais tiesiskais regulējums.
Satiksmes ministrija esot izveidojusi darba grupu jaunā tiesiskā regulējuma izstrādei. Darba grupas sastāvā darbojās Satiksmes ministrijas, Civilās aviācijas aģentūras, Latvijas gaisa satiksmes, Nacionālo bruņoto spēku, Iekšlietu ministrijas, Valsts robežsardzes un Drošības policijas pārstāvji.
Patlaban ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts, kam ir pārejas regulējuma raksturs, lai pēc iespējas sekmētu bezpilota gaisa kuģu lidojumu drošumu un drošību līdz Eiropas Savienības līmeņa vienotā tiesiskā regulējuma pieņemšanai.
Paredzams, ka Ministru kabineta noteikumu projekts tiks izsludināts valsts sekretāru sanāksmē janvārī vai februārī.
Ministru kabineta noteikumu projektā ir paredzēts, ka bezpilota gaisa kuģa lidojumi tiek veikti drošā attālumā no publisko pasākumu norises vietas. Lai veiktu lidojumu virs publisko pasākumu norises vietas vai tās tiešā tuvumā, būs jāsaņem saskaņojums no personas, kura ir atbildīga par attiecīgā publiskā pasākuma organizēšanu. Par pasākuma organizēšanu atbildīgajai personai pirms saskaņojuma, ja nepieciešams, būs jānoskaidro citu iesaistīto personu vai organizāciju viedoklis.
Ja lidojums notiks virs publisko pasākumu norises vietas vai tās tiešā tuvumā, bezpilota gaisa kuģim būs jābūt aprīkotam ar izpletņa sistēmu, kas nostrādā avārijas gadījumā, jāraida gaismas un - avārijas gadījumā - arī akustisks brīdinājuma signāls, turklāt bezpilota gaisa kuģa kopējā pacelšanās masa nedrīkstēs pārsniegt 1,5 kilogramus.
Ministru kabineta noteikumu projektā ir paredzēts, ka bezpilota gaisa kuģim būs jābūt konstruētam un aprīkotam tā, lai nodrošinātu tā drošu nosēšanos vai pašiznīcināšanos, ja bezpilota gaisa kuģa pilots ir zaudējis kontroli pār tā vadību.
Civilās aviācijas aģentūrā skaidro, ka Eiropas Komisija 2015.gada 7.decembrī nāca klajā ar Eiropas Aviācijas stratēģiju jeb Aviācijas pakotni, kur sāk iezīmēties arī Eiropas Savienības līmeņa regulējuma aprises attiecībā uz bezpilota gaisa kuģiem. Tāpat 2015.gadā Latvijā ir izveidota Latvijas Tālvadības gaisa kuģu asociācija (LARPAS), kuras mērķis ir apvienot un koordinēt nozares pārstāvjus Latvijā, kā arī sniegt tiem metodisko atbalstu.