Kā ziņots, R.Ķīlis uzskata, ka šāda kārtība varētu atsvaidzināt un piešķirt dinamismu skolu dzīvei, jo, ilgi strādājot vienā vietā, direktoriem iestājas rutīna, kas traucē skolas attīstībā. Tāpat viņš norādījis, ka ieceres par skolu direktoru iecelšanu uz laiku īstenošanā tiks ņemta vērā citu valstu pieredze un pielāgota Latvijas apstākļiem.
"Ideja ir atbalstāma. Cik man zināms, viņa [Roberta Ķīļa - red.] piedāvātais variants ir divreiz pa pieciem gadiem, proti, desmit gadus direktoram būtu iespēja strādāt. Tas ir vērā ņemams priekšlikums. Es domāju, ka tas noteikti nav tā, ka desmit gadus direktors nostrādā un viņam obligāti ir jāatstāj šī darba vieta, bet es domāju, ka viņa darba līgums būtu slēgts uz desmit gadiem maksimāli," R.Ķīļa ideju vērtēja G.Sebris.
TVĢ direktors pieļāva, ka tad, ja direktors ir labi pildījis savus darba pienākumus, tad pēc šiem desmit gadiem viņam atkal būtu iespējams savu darbu turpināt.
Skeptisks ir Bauskas Valsts ģimnāzijas (BVĢ) direktors Raimonds Žabovs, kurš uzsvēra, ka ne tikai valdībai būtu jāstrādā ilgāk, lai varētu īstenot savas ilgtermiņa ieceres, bet tas pats attiecas arī uz skolu direktoriem.
"Direktoram noteikti arī ar savu vadības komandu un kolektīvu ir ieceres, kuras kaut kādos piecos gados ir grūti realizēt. [..] Vajadzētu ļaut iestrādāties, jo darbs ir specifisks - gan pedagogiem un skolēniem, gan vecākiem un pašvaldību darbiniekiem ir jāzina ar ko kopā strādā," uzskata R.Žabovs.
Tāpat BVĢ direktors norādīja, ka gan vecākiem, gan pedagogiem ir labi redzams, ja direktors vairs nav tik aktīvs, tāpēc tiem ir visas iespējas izdarīt spiedienu, lai direktors strādātu savādāk vai arī viņa vietā nāktu kāds cits.
"Es šo ideju absolūti neatbalstu. Katrai skolai ir savs stils, sava aura, savas tradīcijas. Direktoram ieiet rutīnā nemaz nav iespējams, jo tas kolektīvs, kas ir aiz viņa, nemaz neļauj tā viņam dzīvot," R.Ķīļa ideju skeptiski vērtēja Liepājas Valsts ģimnāzijas (LVĢ) direktora vietniece mācību darbā Ilga Korsaka. Viņasprāt, tas nebūtu ceļš, kas uzlabotu izglītības sistēmu, jo tai nepieciešama stabilitāte un sadzīviskas pārmaiņas visticamāk neko labu neiedvestu.
"Padomājiet, kur tad to direktoru liks - metīs no vienas vietas uz citu? Tā ir arī viņa dzīve. Ja ir labs direktors, vai tad mēs par to sodīsim un celsim prom? Un, ja ir slikts, tad tā vai tā mainīs un nesīs jaunas vēsmas," sacīja I.Korsaka.