Izveidot tranzīta ielu atbalsta politiku, nosakot prioritātes valsts mērķdotācijas atbalstam tranzīta ielu uzturēšanā un būvniecībā, kas vienlaikus atbilstu gan politikas veidotāju redzējumam par tranzīta ielu finansēšanas principiem un iespējām, gan pašvaldību redzējumam – tā skan viens no mērķiem, ar kādu izstrādāts informatīvais ziņojums, ko šodien izskata valdībā. Otrs definētais ziņojuma mērķis ir izvērtēt pašvaldību autoceļiem un ielām mērķdotācijas apmēra noteikšanas principus.
Ziņojumā ir veikti aprēķini, cik naudas vajadzēs, lai ieviestu uzlabotu tranzītielu finansēšanas modeli, vienlaikus dokumenta beigās ierakstīts pieļāvums, ka naudas šim mērķim varētu nebūt vairāk kā līdz šim.
Darba grupas ar LPS
Dokumentā norādīts, ka Satiksmes ministrijas (SM) un Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) 2023. gada 22. maija sarunās puses vienojušās par darba grupas izveidošanu pilsētu tranzīta ielas definīcijas izvērtēšanai atbilstoši tās funkcionālajai nozīmei. Laika posmā no 2023. gada 12. jūlija līdz 2024. gada 12. martam SM ir organizējusi sešas darba grupas, kurās tika iztirzātas visas pilsētu tranzīta ielas ar kopējo garumu 463,36 kilometri. Pašvaldības izteikušas dažādus
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 23. jūlija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00