Kodekss tapis, balstoties uz Eiropas Centrālās bankas vadlīnijām eiro ieviešanā, Latvijas Eiro ieviešanas likumprojektu un LTA Godīgas cenu atveidošanas kodeksu, Latvijas Tirgotāju profesionālās ētikas kodeksu un Tirdzniecības labas komercdarbības prakses kodeksu
Godīgas eiro ieviešanas prakses principu būtība - tirgotāji rūpīgi un taupīgi veiks visus pasākumus, kas noteikti saistībā ar pāreju no lata uz eiro. Tirgotāji arī apņemas patstāvīgi, pastāvīgi un skaidri izskaidrot pircējiem visus ar eiro ieviešanu neskaidros jautājumus. Maiņas periodā, pārejot uz eiro, tirgotāji nodrošinās patērētājam informāciju par preces cenu latos un eiro. Tirgotāji, kas atzīst Godīgas eiro ieviešanas tirdzniecībā kodeksu, veicot pārrēķinu no latiem uz eiro, saglabās vai samazinās vidējo piecenojumu precēm. Tāpat tirgotājs pēc pirmā pieprasījuma sniegs sabiedrībai informāciju par cenas pārrēķina principiem.
Pagājušajā nedēļā LTA pārstāvji piedalījās praktiskā seminārā par eiro ieviešanu Pērnavā. Kaimiņvalstī arī bija izveidota godīga eiro ieviesēja kampaņa, bet neskatoties uz to, ka cenas netika celtas, pārejot uz eiro tās auga. Arī Latvijā būs līdzīgi, jo ir daudz ražotāju, kas pieraduši cenas mainīt ar 1.janvāri. Igaunijā tirgotāju asociācija skaidroja patērētājiem, kāpēc cena mainījusies - ne jau līdz ar eiro ieviešanu vai tāpēc, ka tirgotāji būtu cēluši cenas, bet gan tāpēc, ka ražotāji tās palielinājuši.
Igaunijas tirgotāji atzina, ka atzīme par godīgu eiro ieviesēju tika izvietota veikalos, bet tas netika īpaši reklamēts. Oficiāli Igaunijā eiro ietekme cenas kāpumam bija 0,3%. Šajā laikā nevienam no tirgotājiem arī nebija peļņas, jo bija jāsedz izmaksas, kas saistītas ar eiro ieviešanu. Vidēji eiro ieviešana tirgotājiem izmaksāja no 0,2 % līdz 1% no gada apgrozījuma, mazākiem veikaliem tā bija dārgāka, lieliem - relatīvi lētāka.
Godīgas eiro ieviešanas tirdzniecībā kodekss
1. Tirgotāji rūpīgi un taupīgi veic visus pasēkumus, kas noteikti saistībā ar pāreju no lata uz eiro.
2. Tirgotāji patstāvīgi un skaidri izskaidro pircējiem visus ar eiro ieviešanu neskaidros jautājumus.
3. Pārejot uz eiro, tirgotāji nodrošina patērētājam informāciju par preces cenu latos un eiro naudas maiņas periodā.
4. Veicot pārrēķinu no latiem uz eiro, tirgotājs saglabā vai samazina vidējo piecenojumu precēm.
5. Tirgotājs pēc pirmā pieprasījuma sniedz sabiedrībai informāciju par cenas pārrēķina principiem.