Atbilstoši valdības apstiprinātajam stacionāro fotoradaru uzstādīšanas plānam līdz šā gada beigām uz Latvijas ceļiem kopumā jābūt uzstādītām vēl pāris mērierīcēm, līdz ar to noslēdzot 100 radaru projektu. Pirmie stacionārie fotoradari tika izvietoti 2015.gada februārī.
Trofimovs aģentūrai LETA skaidroja, ka valdība ir uzdevusi IeM un sadarbības partneriem izvērtēt esošā projekta rezultātus un piedāvāt tālākos risinājumus satiksmes drošības uzlabošanā. IeM izveidotajā darba grupā secināts, ka stacionārie fotoradari sevi ir pierādījuši kā efektīvu līdzekli ātruma samazināšanā un satiksmes drošības uzlabošanā, tāpēc darba grupā izvirzīts priekšlikums, ka valstī nepieciešams paplašināt stacionāro fotoradaru tīklu.
Ņemot vērā iepriekšminēto ekspertu sagatavotais priekšlikums paredz, ka tuvākajos gados uz ceļiem varētu uzstādīt 50 fotoradarus ar mērierīcēm, kā arī 50 fotoradarus-mulāžas. Mērierīču izvietojums fotoradaru ietvaros regulāri tiktu mainīts, līdz ar to autovadītāji nezinātu, vai ceļa malā stāvošais fotoradars konstatē pārkāpumu.
Trofimovs vērsa uzmanību, ka par šādu priekšlikumu būs jālemj valdībai, turklāt vēl ir jāvienojas par projekta finansējuma avotiem.
Lai arī šī gada rādītāji avārijās bojāgājušo skaita ziņā nav iepriecinoši, stacionāro fotoradaru tuvumā traģiskas avārijas nav bijušas, norādīja Trofimovs.
Jau ziņots, ka paralēli stacionāro fotoradaru projektam tika realizēts arī pārvietojamo fotoradaru projekts. Patlaban Valsts policijas rīcībā ir 12 pārvietojamie fotoradari.
TrollisJT
Jansons
Cinikkķis