Sāls kaisīšana un brauktuvēm un ietvēm ir ierasts pretslīdes mazināšanas veids. Lai gan jau gadiem runāts par negatīvo ietekmi uz vidi, tā lietošana Latvijā nemazinās, jo līdz šim cits aizvietotājs nav atrasts. Savukārt pret grants šķembu izmantošanu galvenais arguments – tas ir dārgs materiāls, turklāt efektīvs, kad temperatūra nokrītas zem mīnus 10 grādiem.
Tikai atkalas laikā
Rīgas domes saistošie noteikumi paredz, ka brauktuves un pieturvietas regulāri tiek kaisītas ar sāli, bet uz ietvēm – tikai tad, kad ir atkala. Pārējos gadījumos ar to apstrādāt ietves klājumu nedrīkst. Tas nozīmē, ka jau tagad ir samazināts sāls daudzums pilsētvidē, Saeimas Vides, klimata un enerģētikas apakškomisijas sēdē skaidroja Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods. Runājot par brauktuvēm – 2012. un 2020. gadā pašvaldība pētīja alternatīvas iespējas pretslīdes materiāliem, taču atzina, ka ne Latvijā, ne ārvalstīs līdzvērtīga pretapledojuma reaģenta, kāds ir sāls, šobrīd nav.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 18. janvāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00