Jāatgādina, ka joprojām notiek izmeklēšana par Krievijas iesaisti ASV prezidenta vēlēšanu kampaņā, izmantojot hakerus un viltus ziņu vietnes.
"Pārskatot pārdotās reklāmas (un sponsorētos rakstus), atradām aptuveni 3000 reklāmas par kopējo summu aptuveni 100 tūkstoši ASV dolāru, kas iegādātas laika posmā no 2015. gada jūnija līdz 2017. gada maijam, un tās saistītas ar aptuveni 470 viltus kontiem un lapām, kas neatbilst Facebook lietošanas notiekumiem," atzinis par Facebook vietnes drošības jautājumiem atbildīgais Alekss Stemoss.
"Mūsu izpēte liek domāt, ka šīs lapas ir cita ar citu saistītas un, visticamāk, to izveidotāji darbojās no Krievijas," piebilda Stemoss. Viņš atklāja, ka galvenokārt minēto rakstu nolūks bijis "sēt sabiedrību šķeļošus politiskus vēstījumus", un tēmu loks bija visai plašs, sākot ar seksuālo minoritāšu tiesību jautājumiem un imigrācijas līdz pat šaujamieroču regulējumam.
Tāpat Facebook pārstāvis informējis, ka aptuveni viena ceturtā daļa no pirktajiem reklāmrakstiem bija specifiski mērķēti uz konkrētiem reģioniem.
ASV Kongresa apakšpalātas kongresmenis Adams Šifs, kurš ir Izmeklēšanas komisijas sastāvā, sarunā ar CNN norādījis, ka šo reklāmu saturs un raksturs tiks izpētīts, tostarp tiks pētīts, vai pirkto rakstu saturs un sarežģītības pakāpe bijusi tāda, ka rakstu izveidei varētu būt nepieciešama prezidenta amata kandidāta kampaņas darboņu iesaiste.
"Mēs jau zinājām, ka Krievija izmantoja apmaksātus sociālo tīklu troļļus, lai ietekmētu vēlēšanu iznākumu, šķeltu sabiedrību. Šī informācija (no Facebook puses) to tikai apstiprina. Tas, ko gribam izpētīt, un ne tikai saistībā ar Facebook, kādā mērogā tas noticis," izteicās Šifs.
Jau vēstīts, ka gan vēlēšanu kampaņas laikā, gan pēc tam plaši izskanējušas bažas, ka Krievija gan ar hakeru iesaisti, gan tā dēvēto troļļu palīdzību izvērsusi informatīvu kampaņu ar nolūku panākt Donalda Trampa ievēlēšanu amatā.
trollis