Lai gan mazgāšanas līdzekļu zīmola TIDE veļas pulvera kapsulas ASV tirgū ir pieejamas jau vairāk kā piecus gadus, kā arī, kā liecina interneta joku vēstures datubāze Know Your Meme, joki par kapsulu apēšanu, ņemot vērā to izskatu, kas atgādina saldumus, ir uzpeldējuši ik pa laikam, 2018.gads ASV ir iesācies ar netipiski augstu saindēšanas gadījumu skaitu.
Tikai desmit dienu laikā janvārī saindēšanas skaits ar veļas pulvera kapsulām ir divkāršojies, proti, no 39 uz 86. Visā 2017.gadā reģistrēti 53 jauniešu saindēšanas gadījumu, bet 2016.gadā 39.
Kā redzams, pateicoties internetā populārajai izaicinājumu kultūrai, veļas pulvera kapsulu rīšanas izaicinājums ir kļuvis populārs un ir izplatījies dažādos sociālajos medijos. Sociālais tīkls Youtube ir paziņojis, ka aktīvi seko līdzi un dzēš ārā jebkuru video, kur tiek veikts dzīvībai bīstamais izaicinājums.
Arī interneta pārdošanas lielveikals Amazon aktīvi dzēš ārā produkta recenzijas, kurās interneta jokdari mudina apēst kapsulas.
Know Your Meme norādīts, ka joki par kapsulu apēšanu parādījušies dažādās vietnēs. TIDE kapsulas piesaista uzmanību, jo, pateicoties iepakojumam un divu spilgto krāsu savienojumam, atgādina saldumus. 2015.gadā satīras medijs The Onion publicēja ironisku rakstu par kapsulu apēšanu. Savukārt 2017.gadā humora video producēšanas kanāls College Humor publicēja satīrisku video par kapsulu ēšanu.
2018.gadā dažādi mediji un slavenības publicēja ziņu rakstus un video, kur aicināja jauniešus neēst veļas pulvera kapsulas.
Savukārt dažādi restorāni un ēdienu ražotāji izmanto kapsulu ēšanas tematu, lai radītu ēdienus, piemēram, saldējuma kārtojumus vai picas, kas vizuāli atgādina TIDE kapsulas.
Of course there's now a pizza that references the Tide Pod Challenge. Note, do not eat Tide pods! pic.twitter.com/6S9zhSUfuf
— Circa (@Circa) January 26, 2018
Nu gan
Kas tas par processu -
Kārklu vācietis