Lai gan Facebook cenšas ierobežot nepatiesas informācijas izplatīšanos un paļaujas uz trešās puses faktu pārbaudītājiem, tostarp ziņu aģentūru AFP, uzņēmums nepārbaudīs politiķu paziņojumu ticamību.
"Mēs neuzskatām (..), ka mums būtu atbilstoša loma tiesāt politiskās debates un novērst politiķu runu nokļūšanu līdz auditorijai," paziņoja Facebook viceprezidents Niks Klegs.
"Tas nozīmē, ka mēs nesūtīsim politiķu saturu vai reklāmas mūsu trešo pušu partneriem faktu pārbaudīšanai," sacīja Klegs.
ASV pirms prezidenta vēlēšanām 2020.gadā spēkā pieņemas bažas par dezinformācijas kampaņām Facebook un citās sociālajās platformās. Šādas problēmas bija pirms vēlēšanām 2016.gadā, un par jaukšanos vēlēšanu procesā tika turēta aizdomās Krievija.
Facebook ir izveidojis sadarbību ar mediju izdevumiem, lai pārbaudītu rakstus un ierakstus, ja radušās šaubas par to patiesumu.
Klegs norādīja, ka Facebook arī līdz šim nav aizticis politiķu diskursu, taču, ja politiķis dalīsies ar saturu, saitēm, video vai fotogrāfijām, kas iepriekš atmaskoti, Facebook plāno norādīt uz to un publiskot blakus papildu informāciju, kas iegūta no faktu pārbaudītājiem.
Bijušais Lielbritānijas premjerministra vietnieks Klegs pievienojās Facebook pirms nepilna gada, lai palīdzētu uzlabot sociālā tīkla tēlu, ko iedragāja Krievijas organizētās sociālo mediju kampaņas pirms ASV vēlēšanām.
Facebook tikmēr cenšas ievērot līdzsvaru starp vārda brīvību un neatbilstoša satura regulēšanu.
Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Zakerbergs ir spēris soļus, lai palielinātu caurspīdīgumu, sevišķi, kad ir runa par politiskajām reklāmām.
Sociālais tīkls ir izpelnījies kritiku no ASV politiķiem, sevišķi demokrātiem, kas uzskata, ka tas kļuvis pārāk spēcīgs. Tikmēr republikāņi, tostarp ASV prezidents Donalds Tramps, regulāri apsūdz sociālo tīklu, ka tas cenzē konservatīvās balsis.