Malaysia Airlines lidmašīna ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda 8.martā, nezināmu iemeslu dēļ mainot kursu lidojumā starp Kualalumpuru un Pekinu.
Līdz šim, neraugoties uz intensīvajiem meklēšanas darbiem, nedz okeāna dzīlēs, nedz virs ūdens nav izdevies atrast nekādas pazudušās lidmašīnas pēdas, atzina Abots.
"Šajā posmā, kad meklēts 52 dienas, lielākā daļa materiālu būtu piesūkušies ar ūdeni un nogrimuši," norādīja Abots, paziņojot, ka tagad meklēšana ieies jaunā fāzē, kad tiks pievērsta uzmanība meklēšanai zem ūdens.
Zemūdenes meklēšanu plānots izvērst aptuveni 56 000 kvadrātkilometru platībā, paziņoja Abots.
Meklēšanas zona noteikta, balstoties uz satelītu datu analīzi.
Mēneša sākumā meklētāju cerības raisīja vairāki uztvertie signāli, kas, domājams, nāca no nogrimušā lidaparāta "melnās kastes", pirms raidītāju baterijas izlādējās.
Tomēr lidmašīnas atrašanās vietu tā arī neizdevās noteikt.
Līdz šim meklēšanā iesaistījušās astoņas valstis - Austrālija, Jaunzēlande, Malaizija, Japāna, Dienvidkoreja, ASV, Lielbritānija un Ķīna -, pašas sedzot visus izdevumus. Tomēr tagad Austrālija lūgs finansiālu palīdzību, paziņoja Abots.
Premjers aplēsis, ka nākamajā posmā meklēšana izmaksās aptuveni 60 miljonus Austrālijas dolāru (40 miljonus eiro) un var ilgt sešus līdz astoņus mēnešus.