Laikraksts norādīja, ka bojāgājušo hokejistu radinieku vēstulē apšaubīta iepriekšējā Neatkarīgo Valstu Sadraudzības (NVS) Starpvalstu aviācijas komitejas (SAK) ziņojuma ekspertu objektivitāte, secinot, ka lidmašīna nogāzās pilotu vainas dēļ.
Jauno izmeklēšanu ierosināts veikt ar Krievijas Aizsardzības ministrijas Lidojumu drošības dienesta militāro ekspertu līdzdalību. Avārijā bojāgājušo tuvinieku intereses pārstāvošais advokāts Igors Trunovs laikrakstam paziņojis, ka jau gatavo prasību civilajā tiesā pret SAK. Prasība tiek gatavota, pamatojoties uz triju neatkarīgu aviācijas ekspertu slēdzienu.
"Atbildību par katastrofu uzvēla bojāgājušajiem pilotiem, bet avārijas iemeslus tā arī nenosauca. Bez SAK ar avionegadījumu izmeklēšanu Krievijā nodarbojas arī Aizsardzības ministrijas Lidojumu drošības dienests, tādēļ vērsīsimies ar lietu Izmeklēšanas komitejā, lūdzot izmeklēšanai piesaistīt tā ekspertus," klāstīja Trunovs.
SAK novembra sākumā publiskotajā izmeklēšanas ziņojumā teikts, ka lidmašīnas Jak-42 avāriju, kurā gāja bojā Jaroslavļas Lokomotiv hokejisti, izraisīja apkalpes kļūda, kad tā pacelšanās laikā nejauši aktivizēja bremzes un pēc tam veica pārāk strauju pacelšanos, izraisot katastrofu.
Eksperti uzskata, ka galvenais katastrofas cēlonis bija lidmašīnas konstrukcijas un aerodinamiskie trūkumi, kā arī daudzie trūkumi lidmašīnas operatorkompānijas Jak-servis lidojumu darba organizācijā.
Jau vēstīts, ka 7.septembrī, paceļoties gaisā no Tunošnas lidostas pie Jaroslavļas, avarēja Krievijas aviokompānijas Jak-servis lidmašīna Jak-42, kas uz KHL spēli Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā veda Jaroslavļas Lokomotiv komandu. Katastrofas brīdī gāja bojā 43 no 45 lidmašīnā esošajiem cilvēkiem, tostarp 36 no 37 "Lokomotiv" pārstāvjiem.
Bojāgājušo vidū bija 11 ārzemnieki, tostarp Latvijas izlases hokejists Kārlis Skrastiņš. Vēlāk slimnīcā no gūtajām traumām mira arī Lokomotiv hokejists Aleksandrs Gaļimovs. Vienīgais katastrofā izdzīvojušais ir bortinženieris Aleksandrs Sizovs.