Iepriekš Starpvalstu Aviācijas komiteja (MAK) pavēstīja, ka traģēdiju izraisīja apkalpes kļūdainās darbības. Avarējušā lainera Jak-42 piloti lidmašīnas ieskriešanās laikā tieši pirms pacelšanās kļūdas pēc nospieduši bremzes pedāļus.
"Pēdējā laikā Jaroslavļā izplatījušās baumas par to, ka aviokatastrofas iemesls bija terorakts. Var tikai minēt, kurš izplata šādas baumas un ko vēlas ar to panākt. Taču ir acīmredzams, ka tas netiek darīts ar labiem nodomiem," izteicies katastrofas izmeklētāju pārstāvis Vladimirs Markins.
Kā piebilda Markins, pašlaik pastāv divas aviokatastrofas iemeslu versijas - pilotu kļūda un aviokompānijas darbinieku nolaidīga rīcība. Pašlaik izmeklētāji nevar kādu no versijām izvirzīt kā reālāku vai prioritāru.
Pēdējie secinājumi par katastrofas iemesliem tiks veikti tikai pēc aviotehniskās tiesu medicīnas ekspertīzes veikšanas, kas ir ļoti ilglaicīgs process. Kā ziņots, izmeklēšana atklāja, ka bremzēšana pacelšanās laikā nav nemaz tik reta parādība starp Jak-42 apkalpes locekļiem, kas nosūtīti uz jauno modeli no Jak-40 markas lidmašīnām.
Lidmašīnā, kas avarēja pagājušā gada 7.spetembrī, atradās 45 pasažieri, 43 no tiem gāja bojā katastrofas vietā, tostarp arī Skrastiņš. Izdzīvoja vienīgi borta inženieris Aleksandrs Sizovs un Krievijas izlases uzbrucējs Aleksandrs Gaļimovs, kurš gan pēc piecas dienas ilgas cīņas par dzīvību slimnīcā mira.