Viens no jautājumiem, kas parādījās uzreiz pēc traģēdijas, bija - kāpēc lidmašīnas lidojuma maršruts tās ceļā no Nīderlandes galvaspilsētas Amsterdamas uz Malaizijas galvaspilsētu Kualalumpuru, šķērsojot Ukrainas teritoriju, no ierastā un iepriekšējās dienās pirms nelaimes īstenotā maršruta tika pārvirzīts krietni uz ziemeļiem virs Doņeckas apgabala. Portāls Business Insider, atsaucoties uz aviācijas ekspertiem, vēstīja, ka lidmašīna lidojusi apmēram 300 jūdžu (450 kilometru) uz ziemeļiem no ierastā lidojuma maršruta, kas izmantots arī visās iepriekšējās dienās pirms liktenīgā 17.jūlija reisa.
Komercpilots Roberts Marks arī norādījis, ka Malaysia Airlines lidojumā no Amsterdamas uz Kualalumpuru ierasti izmantojusi vienu un to pašu maršrutu, taču tikai šoreiz Ukrainas dispečeri devuši uzdevumu lidmašīnai mainīt maršrutu. Marks izteicies, ka, zinot notikumus Austrumukrainā, nekad nepiekristu lidot tik tuvu karstajiem punktiem tuvu Krievijas un Ukrainas robežai.
Pašlaik Malaysia Airlines maršrutos vairs nelido pāri Ukrainai, tostarp pamanījās ar kādu reisu pārlidot pār Sīriju, par ko izpelnījās kritiku, taču uzreiz pēc negadījuma uzdotais jautājums par MH 17 lidojuma maiņu aizvien paliek spēkā, sevišķi, ņemot vērā, ka dažādi ASV un Eiropas aviācijas drošības speciālisti jau kopš aprīļa brīdinājuši par bīstamību, izvēloties lidot virs Austrumukrainas, kur uzdarbojas separātisti, kuru rokās nonākusi zenītartilērija.
Visticamākā atbilde uz šo jautājumu bija, ka vairākos maršrutos Austrumukrainas gaisa telpas šķērsošana bijusi lētākais un ātrākais ceļš, tomēr šis arguments nešķiet pietiekams, zinot, ka Ukrainas un Krievijas karadarbības zonā uzbrukumi lidmašīnām - militārajiem gaisa kuģiem, ir regulāra parādība (līdz šim notriektas 12 ukraiņu militārās lidmašīnas). Tomēr Malaysia Airlines pārstāvis skaidroja, ka šo maršrutu pirms traģiskā negadījuma savos lidojumos izmantojušas daudzas aviokompānijas un nav bijis norāžu par tā nedrošību, pārlidojot Ukrainas gaisa telpu.