Lidmašīna otrdienas rītā izlidoja no Kenedija kosmosa centra Kanaveralas zemes ragā, Floridas štatā. Aptuveni plkst.10-11 pēc ASV austrumu piekrastes laika (ap plkst.17-18 pēc Latvijas laika) lidaparāts pārlidoja ASV galvaspilsētu, pēc tam piezemējoties Nacionālā gaisa un kosmosa muzeja lidlaukā ārpus Vašingtonas.
Ceturtdien ieplānota svinīga ceremonija par godu Discovery iekļaušanai muzeja ekspozīcijā. Atspoļkuģis Discovery savu pēdējo lidojumu kosmosā veica pagājušā gada februārī un martā, aizvadot 13 dienas ilgu misiju Starptautiskajā Kosmosa stacijā (SKS). Discovery ir vecākais un visvairāk izmantotais NASA funkcionālais atspoļkuģis līdzās Endeavour un Atlantis, kas arī kļūs par muzeja eksponātiem.
Pārējie divi NASA vairākkārt izmantojamo kosmosa kuģu programmā uzbūvētie kosmosa kuģi ir zaudēti negadījumos - Columbia saira atpakaļceļā Zemes atmosfērā 2003.gadā un Challenger eksplodēja pacelšanās laikā 1986.gadā -, nogalinot 14 astronautus. Muzejā nonāks arī atspoļkuģu prototips Enterprise, kas ne reizi nav lidojis kosmosā.
Pēdējā atspoļkuģu kosmiskā misija noslēdzās 2011.gada jūlijā, kad no lidojuma SKS atgriezās Atlantis. Līdz ar Atlantis misijas noslēgumu tika pielikts punkts 30 gadus ilgajai ASV daudzkārt izmantojamo kosmosa kuģu programmai. Turpmākajos gados SKS apkalpos Krievijas raķetes Sojuz, kurās amerikāņu astronautiem biļete maksās vairāk nekā 50 miljonus ASV dolāru.
Jaunu kosmosa kuģi NASA izstrādā sadarbībā ar privāto korporāciju United Launch Alliance (ULA), kas ir Boeing un Lockheed Martin kopuzņēmums. NASA un ULA vienošanās paredz, ka korporācija mēģinās savu komerciālo raķeti Atlas V pielāgot lidojumiem uz SKS.
Atlas V raķetes tiek izmantotas kopš 2002.gada, un pārsvarā tās lieto ASV Aizsardzības ministrijas misijās. Raķetes startējušas 26 reizes ar 100% misiju panākumu līmeni. Sagaidāms, ka jaunie ASV kosmosa kuģi Visumā sāks lidot ap 2015.-2016.gadu.