Pēdējās nedēļās Krievijā notikušas divas aviokatastrofas. 21. jūnijā Karēlijas reģionā nosēšanās laikā avarēja pasažieru lidmašīna Tu-134, nogalinot 47 no 52 uz borta esošajiem cilvēkiem, bet pagājušajā pirmdienā pieci cilvēki gāja bojā, kad propellerlidmašīna An-24 pēc aizdegšanās veica avārijas nolaišanos Obas upē Sibīrijā.
Krievijas vicepremjers Sergejs Ivanovs paziņoja, ka šīs lidmašīnas ir nolemts pārtraukt izmantot, jo pretējā gadījumā tās būtu jāaprīko ar modernām drošības sistēmām, kuru cena ir aptuveni 200 tūkstoši dolāru (aptuveni 100 tūkstoši latu), aptuveni tikpat, cik šādu lidmašīnu vērtība. Piemēram, vienas An-24 uzlabošana izmaksātu aptuveni 300 tūkstošus dolāru (150 tūkstoši latu), kas ir vairāk nekā puse no tās tirgus vērtības, kas ir aptuveni 500 tūkstoši dolāru (250 tūkstoši latu), raksta The Christian Science Monitor.
Aviācijas eksperti šādu soli uzskata par nepārdomātu. «Tas ir populistisks lēmums, ko varasiestādes pieņēmušas, lai sabiedrībai parādītu, ka tās ir norūpējušās par lidojumu drošību,» uzskata aviācijai veltītā interneta izdevuma Aviaport.ru eksperts Oļegs Panteļejevs. «Bet šīs lidmašīnas ir mūsu reģionālās aviācijas pamats, aviokompānijas nevar atļauties tās nomainīt vai arī piemērot jauniem standartiem tik īsā laikā.»
Pieredzējušais avioizmēģinātājs Magomeds Tolbojevs uzskata, ka ar šīm lidmašīnām viss ir kārtībā, bet pēdējās katastrofās esot vainojama sliktā tehniskā apkope, morāli un fiziski novecojusī infrastruktūra un standartiem neatbilstoša pilotu apmācība. «Šīs lidmašīnas ir izstrādātas tā, lai nepieciešamības gadījumā varētu tikt piemērotas militārām vajadzībām, tādēļ tās ir izturīgākas par Rietumos ražotajām līdzīga tipa lidmašīnām,» stāsta M. Tolbojevs. «Daudzi mazie lidlauki Krievijā var apkalpot tikai An-24, un tām nav acīmredzamu aizstājēju.»