Izmeklējot katastroofas apstākļus secināts, ka avarējušās lidmašīnas ieskriešanās laikā pirms pacelšanās piloti kļūdas dēļ nospieduši bremžu pedāļus. Pēc SAK tehniskās komisijas priekšsēdētāja Alekseja Morozova vārdiem, piloti vai viens no viņiem, pārāk stipri atspiedušies pret pedāļiem, lai izvilktu stūri nepieciešamajā stāvokli. Pēc A. Morozva vārdiem, kas tāds ir iespējams tikai tad, ja „pilota kājas uz pedāļiem novietotas nepareizi un atrodas uz bremžu laukumiem”. Pie tam pilots varēja arī neievērot, ko nospiedis pedāli.
Nospiest bremzes vienlīdz lielā mērā varēja gan apkalpes komandieris, gan otrais pilots, kurš pie tam atradās neatļauta, reakciju bremzējoša „medicīniskā preparāta negatīvā iedarbībā”, secinājusi SAK.
Pēc ārkārtas situācijas rašanās apkalpe neizskatīja pacelšanās pārtraukšanas iespēju, kas varētu novērst katastrofu. Bortmehāniķis varēja bez saskaņošanas ar komandieri samazināt gāzes padevi visiem dzinējiem, pieņemot stūres impulsīvo kustību par pacelšanās pārtraukšanas mēģinājumu. Tomēr viņš saņēma komandu atgriezt gāzes padeves rokturus pacelšanās stāvoklī.
Maksimālais augstums, kuru izdevās uzņemt lidmašīnai, bija pieci-seši metri. Paceļoties Jak-42 sadūrās ar radiobākas antenu un sabojāja kreiso spārnu. Tādēļ radās spēcīga kreisā sasvere, bet pēc tam izjuka lidmašīnas konstrukcija.
Lidmašīna Jak-42 avarēja 7. septembrī, paceļoties no Jaroslavļas Tunošnas lidostas. Avārijā gāja bojā 44 cilvēki no 45 lidmašīnā esošajiem cilvēkiem, tajā skaitā 37 KHL hokeja kluba Lokomotiv hokejisti, viņu vidū arī Latvijas izlases spēlētājs Kārlis Skrastiņš.